Od nowego roku trzeba rejestrować w ZUS umowy o dzieło
Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku. ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów.
Najlepszy SYLWESTER? Tylko z Telewizją TVS! Emocje sięgną zenitu!
O zawarciu umowy o dzieło płatnik składek lub osoba fizyczna zlecająca dzieło zawiadamia ZUS. Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:
- zawartych z własnym pracownikiem,
- wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,
- zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.
Formularz można przekazać elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Zgromadzone w rejestrze informacje będą wykorzystywane do celów statystyczno-analitycznych, także do badania kierunków rozwoju przedsiębiorczości. To rozwiązanie ułatwi także weryfikację istnienia obowiązku ubezpieczeń społecznych.
Do zgłoszenia zawarcia umowy o dzieło będą zobowiązani wszyscy płatnicy składek i osoby fizyczne, bez względu na to, czy są zarejestrowane w ZUS jako płatnik składek czy też nie.
Źródło: ZUS
Pierwsze szczepienie na COVID. „Czuję się bardzo dobrze”
Do jutra trwają zgłoszenia priorytetowej grupy „zero” do szczepień przeciw COVID-19
Tak dla przypomnienia. Nowe zasady bezpieczeństwa od 28 grudnia