Pracownicy PGG będą mogli zapytać szefów o swoją pracę przez internet
Polska Grupa Górnicza uruchomiła innowacyjny System Informacji Pracowniczej. Każdy pracownik może drogą elektroniczną zadać pytanie dotyczącego jego zatrudnienia i otrzyma możliwie najszybszą odpowiedź. To pierwsze tego typu rozwiązanie w górnictwie.
ZOBACZCIE KONIECZNIE TOP 5 NEWSÓW SILESIA FLESZ! [24-30.09.2018]
Polska Grupa Górnicza systematycznie rozwija system komunikacji z pracownikami wykorzystując do tego celu komputery, smartfony oraz sieci informatyczne. Najnowszym rozwiązaniem wdrożonym w PGG jest System Informacji Pracowniczej, który umożliwia wszystkim pracownikom zadanie pytania drogą elektroniczną i otrzymanie tą samą drogą możliwie jak najszybszej odpowiedzi od pracodawcy. Pytania mogą dotyczyć m. in., spraw kadrowych, socjalnych, czy wynagrodzenia. Już w pierwszych dniach uruchomienia Systemu Informacji Pracowniczej cieszył się on ogromnym zainteresowaniem. Pracownicy PGG zadali około 100 pytań dotyczących m. in. przepracowanych dniówek, daty nabycia uprawnień emerytalnych, terminu wykonania badań okresowych, czy możliwości odbycia dodatkowych kursów i szkoleń.
– Uruchomienie systemu informacji jest wyrazem naszego szacunku dla pracowników. Chcemy, aby otrzymywali oni potrzebne informacje szybko i w sposób profesjonalny z wykorzystaniem dynamicznie rozwijających się narzędzi informatycznych i technologii komunikacyjnych – mówi Tomasz Rogala, prezes PGG
Do stworzenia Systemu Informacji Pracowniczej wykorzystano funkcjonujący już w PGG od ponad dwóch lat Portal Pracownika, dodając do niego nową funkcjonalność – „komunikacja”. Portal po zalogowaniu się z każdego komputera umożliwia pracownikowi sprawdzenie informacji związanych m. in. z paskami zarobkowymi, ilością wykorzystanego urlopu wypoczynkowego, czy stażu pracy, od którego zależą różne uprawnienia.
Elektroniczny System Informacji Pracowniczej to także ogromna oszczędność czasu dla pracowników. Dotychczas pracownik mógł uzyskać potrzebne mu informacje kadrowe tylko w czasie godzin pracy administracji, czyli od godz. 7 do 15. Musiał przyjść osobiście lub skorzystać z drogi telefonicznej. Obecne rozwiązanie eliminuje te mankamenty. Pytanie można zadać o każdej porze, także w dni wolne od pracy. W Centrali PGG S.A., kopalniach i zakładach powołano operatorów systemu, którzy nadzorują jego funkcjonowanie. Są oni wspomagani przez pracowników różnych służb administracyjnych, tak aby w miarę posiadanych możliwości odpowiedź na pytanie była kompleksowa i pełna.
Za pośrednictwem Systemu Informacji Pracowniczej pracownik może zwrócić się także o przygotowanie niezbędnego mu do różnych celów dokumentu, np. zaświadczenia pracy. Pracownik pisze jaki dokument potrzebuje, a operator systemu informuje go kiedy i gdzie dokument można odebrać. W szczególnych sytuacjach, dokument będzie przesyłany na wskazany przez pracownika adres.
Źródło: PGG