Problemy przy budowie zakopianki. GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą
GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa, czyli zakopianki. Dotychczas kierowcy mogą jeździć po jednej nitce tego odcinka – poinformowała GDDKiA.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
Po zakończeniu okresu zimowego (trwał do 15 marca) wykonawca, czyli konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING, nie wznowił prac na budowie w pełnym zakresie z powodu swoich problemów finansowych. Wykonawca nie posiada odpowiedniej liczby jednostek sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót.
Do GDDKiA zaczęli się zgłaszać podwykonawcy z prośbami o pomoc. Nie otrzymywali oni od wykonawcy wynagrodzenia za wykonaną pracę lub zrealizowane usługi na budowie drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa.
Dowiedzieliśmy się, że niektórym podwykonawcom konsorcjum przestało płacić już w 2019 r. W tej trudniej sytuacji GDDKiA uruchomiła bezpośrednie wypłaty poszkodowanym podwykonawcom. Do 17 lipca 2020 r. wypłacono im ok. 20 mln zł. Niezależnie od faktu odstąpienia od umowy z wykonawcą, nie pozostawiamy podwykonawców samych sobie. GDDKiA przyjmuje i rozlicza kolejne wnioski składane przez podwykonawców o wypłatę należnych pieniędzy. Może tu chodzić o kwotę nawet 23 mln zł – czytamy na stronie GDDKiA.
W związku z nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków wynikających z podpisanej umowy, GDDKiA naliczyła konsorcjum kary. Do tej pory obejmują one kwotę 27 mln zł. Kwota nie zamyka wszystkich roszczeń GDDKiA w stosunku do wykonawcy.
Pod koniec wakacji planowane jest ogłoszenie przetargu na dokończenie prawej jezdni, by jesienią przyszłego roku mogli nią już jeździć kierowcy.
Źródło: GDDKiA
Katowice zapowiadają pozew do sądu za marsz nacjonalistów
Fundacja TVS z pomocą dla Hospicjum Cordis. W czasie epidemii koronawirusa potrzebne jest wszystko!
Kopalnie PGG dostały 9 nowych koncesji na wydobycie. Dla których kopalni? [WIDEO]