Kategorie

Przed mieszkańcami Dąbrowy Górniczej kolejna odsłona trwającej w mieście komunikacyjnej rewolucji

W poniedziałek 27 września podpisana została umowa z generalnym wykonawcą przebudowy ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi. Odcinek między aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka za niemal 62 mln zł netto przebuduje firma ZUE SA z Krakowa.

 

 

Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!

– Warto podkreślić, że to będzie wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Środki, które przekażemy z budżetu miasta mają sprawić, że to będzie projekt kompleksowy, zapewniający łatwy dostęp do tramwajów i do przesiadki na autobus, a także dający alternatywę do przyjaznego i sprawnego poruszania się przez miasto pieszym i rowerzystom – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.

Dwa przystanki po przebudowie będą miały charakter zintegrowanych

Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich: – Myślę, że przebudowane wcześniej torowisko na ulicy Kasprzaka jest dobrym przykładem podnoszenia jakości komunikacji tramwajowej. Teraz pora na kolejny odcinek w stronę centrum miasta. Chcemy, by po modernizacji torowisk w Dąbrowie Górniczej na liniach pojawiły się nowe niskopodłogowe tramwaje.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2,6 km długości. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.

Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.

Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka mają potrwać do końca 2022 roku.

Powyższa inwestycją jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze drugi przetarg dotyczący Dąbrowy Górniczej: przebudowa odcinka od alei Róż do pętli przy dawnej kopalni Paryż.

źródło: UM Dąbrowa Górnicza

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Zakręt mistrzów na DTŚ w Rudzie Śląskiej doczekał się. Będzie tu fotoradar! [WIDEO]

Trzecia dawka szczepionki przeciw COVID-19. Rusza rejestracja osób 50+ i medyków

Ogromny parking przed urzędem marszałkowskim w Katowicach do likwidacji! Będzie zieleń [WIDEO]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button