reklama
BiznesKategorieSilesia Flesz najnowsze informacje

Przetarg na przedłużenie Bocheńskiego

reklama

Katowice ogłosiły postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej przedłużenia ul. Bocheńskiego w kierunku Ligoty i Panewnik.

Wcześniej dyskutowano o tym z mieszkańcami. Przedłużenie Bocheńskiego to bowiem równie ważna, jak kontrowersyjna inwestycja.

– W konsultacjach w tej sprawie wzięło udział ponad 2 tys. osób. Stąd decyzja by przebieg nowego połączenia był optymalny i wynikał z kompilacji dwóch konsultowanych wariantów, na które łącznie wskazało 90 proc. ich uczestników – przypomniał Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Zresztą podobne postulaty kierowały do nas też Lasy Państwowe Nadleśnictwo Katowice oraz Rada Dzielnicy nr 6 Ligota. Teraz pora tę koncepcję zmienić w projekt budowlany, dlatego został ogłoszony przetarg na wybór projektanta tej inwestycji – dodaje prezydent. Przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku Ligoty i Panewnik to jeden z elementów „Umowy z mieszkańcami” prezydenta Marcina Krupy.

Jak pobiegnie przedłużenie Bocheńskiego?

Będą nowe rondo, wiadukt, droga rowerowa, chodnik.

reklama

Nowy odcinek drogi ma zaczynać się przy planowanym rondzie na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda. Dalej będzie przebiegał przez obszar w rejonie skrzyżowania Brygadzistów z Dobrego Urobku i przez teren dawnej linii kolei piaskowej.

Linie kolejowe nr 171 i nr 141 nowa ul. Bocheńskiego pokona górą (będzie tu prowadzona nowym wiaduktem) i dalej w kierunku skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego. – Dokumentacja projektowa obejmować będzie drogę klasy Z wraz z chodnikami, poboczami, drogą rowerową, zatokami autobusowymi, wiaduktem drogowym i przebudową istniejącego układu drogowego ul. Okrężnej – mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.  I obiecuje, że w trakcie realizacji projektu wykonawca będzie konsultował się z mieszkańcami, Radami Dzielnic oraz zespołem konsultacyjnym ds. Polityki Rowerowej Miasta Katowice.

Otwarcie ofert w ramach przetargu zaplanowane jest w pierwszej połowie stycznia. Po wyborze wykonawcy i podpisaniu z nim umowy rozpocznie się proces przygotowania dokumentacji projektowej, który ma potrwać około 2 lat.

Budowa nowej drogi może się więc zacząć dopiero za kilka lat. Koszt: co najmniej 86 mln złotych.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button