ŚKUP nie działa, ale ZTM ma pomysł. NOWE FAKTY O AWARII
Czy ŚKUP już działa? Nie. Awaria trwa. Ale od 15.02 bilety długookresowe ZTM dostępne w aplikacji mPay.
Czy ŚKUP już działa? Nie ZTM wciąż próbuje się z nią uporać. Ale jest nowa informacja dla pasażerów.
Oto komunikat ZTM: Od 15. 02 w aplikacji mobilnej mPay możliwy będzie zakup biletów długookresowych na komunikację miejską ZTM. Na czas awarii systemu ŚKUP Zarząd Transportu Metropolitalnego zdecydował o natychmiastowym uruchomieniu w Punktach Obsługi Pasażera sprzedaży tymczasowych, papierowych biletów
miesięcznych oraz o umożliwieniu zakupu biletów miesięcznych poprzez wykonanie przelewu.
Szczegółowe informacje dotyczące tych rozwiązań opisane zostały na stronie internetowej
organizatora transportu.
Zaraz po zaistnieniu awarii, ZTM przystąpił również do rozmów z operatorami aplikacji mobilnych. Konsultowane było wspólne uruchomienie sprzedaży wszystkich biletów długookresowych. Ustalenia z operatorem aplikacji mPay, a przede wszystkim dostosowanie systemów informatycznych, zakończyły się pozytywnie. Oznacza to, że od 15.02 pasażerowie ZTM będą mogli przy użyciu telefonów komórkowych kupować wszystkie bilety długookresowe.
To bilety:
- tygodniowe („Sieć 7”)
- miesięczne („Miasto 30”, „2 Miasta 30”, „Sieć 30” i „Sieć 30 Okaziciel”)
- kwartalne („Miasto 90”, „2 Miasta 90”, „Sieć 90”)
- półroczne („Sieć 180”).
W aplikacji, w puli nowo dostępnych biletów, znajdą się zarówno wersje normalne, jak i ulgowe. Aplikacja mPay jest bezpłatna i można ją pobrać z App Store, Google Play i AppGallery.
Przypomnijmy. Do wielkiej awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. System nie działa już tydzień! To był cyberatak. ZTM zapowiada, że do końca tygodnia działanie systemu ŚKUP uda się przywrócić.
Porozumienie ZTM z operatorem aplikacji mPay w zakresie tymczasowej sprzedaży biletów długookresowych ma obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia awarii. Szczegółowe informacje dotyczące wdrożonych na czas awarii systemu ŚKUP rozwiązań, m.in. w zakresie sprzedaży i kasowania biletów, dostępne są na stronie internetowej ZTM. Organizator komunikacji miejskiej przeprasza za wszystkie niedogodności i prosi pasażerów o wyrozumiałość.