Startuje Gliwicki Budżet Obywatelski. Jak złożyć wniosek?
Rozpoczyna się siódma edycja Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Od 18 marca do 1 kwietnia gliwiczanie będą mogli zgłaszać projekty, które mają szansę być zrealizowane w 2020 roku. Formularze są już dostępne.
Na realizację projektów wyłonionych w ramach procedury Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2020 zaplanowano 6 216 000 zł, w tym na projekty ogólnomiejskie 400 000 zł, a na projekty dzielnicowe 5 816 000 zł. Każdy mieszkaniec Gliwic może złożyć maksymalnie dwa wnioski – jeden dotyczący projektu ogólnomiejskiego i jeden dotyczący projektu dzielnicowego, przy czym projekt dzielnicowy może zgłosić tylko mieszkaniec dzielnicy, której wniosek dotyczy.
Projekt ogólnomiejski musi dotyczyć zadania realizowanego na obszarze więcej niż jednej dzielnicy lub skierowanego do ogółu mieszkańców Gliwic, a jego szacunkowa wartość nie może przekroczyć kwoty, jaka ma być przeznaczona na realizację zadań ogólnomiejskich.
Projekt dzielnicowy musi zostać jednoznacznie przypisany do dzielnicy, na obszarze której będzie realizowany, a szacunkowa wartość jego wykonania nie może przekroczyć kwoty, jaka ma być przeznaczona na realizację zadań w tej dzielnicy. Projekty o charakterze inwestycyjnym i remontowym muszą dotyczyć nieruchomości będących własnością Gliwic.
Formularz wniosku do pobrania i wydruku jest już dostępny na stronie internetowej www.gliwice.eu w zakładce „Gliwicki Budżet Obywatelski”. Formularz wniosku w formie papierowej można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 – w Biurze Obsługi Interesantów (stanowisko Informacji Głównej) oraz w Biurze Podawczym w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania (pn.-śr. 8.00-16.00, czw. 8.00-17.00, pt. 8.00-15.00).
Do wniosku na projekt ogólnomiejski musi zostać dołączona lista z podpisami co najmniej 150 mieszkańców Gliwic popierających projekt, sporządzona na formularzu dostępnym w tych samych miejscach, w których dostępne są formularze wniosków.