reklama
Kategorie

Tarnowskie Góry: Masz reklamę na płocie lub budynku? Będziesz musiał za nią zapłacić

1 lipca w Tarnowskich Górach w życie wejdzie nowy podatek, tzw. opłata reklamowa. Za reklamę umieszczoną na płocie lub na budynku trzeba będzie zapłacić. W skali roku od kilkuset złotych aż do kilku tysięcy złotych. To efekt uchwały krajobrazowej z 2020 roku.

 

Opłata reklamowa obejmuje tablice reklamowe: banery, reklamy na oknach budynków, umieszczane na rusztowaniach, ogrodzeniach czy wyposażeniu placu budowy. Trzeba będzie płacić także za urządzenia reklamowe.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Ceny prądu i gazu poszybowały w górę. Cierpią na tym nie tylko osoby prywatne

Powiązane artykuły

Intel Extreme Masters 2022 w Katowicach. Gracze i kibice wracają do Spodka!

Park Śląski będzie miał aplikację! Do popularnych miejsc dotrzesz znacznie szybciej

OPŁATA REKLAMOWA W TARNOWSKICH GÓRACH

Z opublikowanej uchwały wynika, że na opłatę reklamową składają się dwie dzienne stawki: stała, niezależna od wielkości reklamy wynosi 2 zł za dzień. Stawka zmienna to kwota rzędu 0,20 zł za każdy m kw. powierzchni reklamy.

Właściciele nieruchomości i działek, na których umieszczone są reklamy, zobowiązani są do zapłaty opłaty reklamowej obowiązane są składać deklarację na opłatę reklamową w terminie do dnia 31 lipca za 2022 r. oraz do 31 stycznia na dany rok podatkowy, lub do 14 dni po zawieszeniu reklamy – czytamy w uchwale. Opłatę będzie można płacić w 4 ratach.

  • 1.1 rata – do dnia 15 marca,
    2.11 rata – do dnia 15 maja,
    3. III rata – do dnia 15 wrześ nia.
    4. IV rata – do dnia 15 listopada.

Opłata reklamowa to kolejny krok po podjętej w 2020 roku tzw. uchwale krajobrazowej. Przepisy regulują ilość, wielkości i rozmieszczenie reklam, nośników reklamowych, szyldów, banerów w każdym z nich.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ

Największe obostrzenia dotyczą zabytkowego centrum miasta, gdzie wprowadzono przepisy nie tylko ograniczające wielkość i ilość reklam i szyldów, ale i zasady kompozycyjne i kolorystyczne, umożliwiające dostosowanie miejsc zajętych przez reklamę do architektury budynków, a przez to poprawę ich wyglądu.

Właścicieli reklam obejmie dwuletni okres dostosowawczy. Przepisy uchwały zostały tak sformułowane, by położyć definitywny kres przyczepom i wózkom z reklamami.


Czas na Detektywa Monka w Telewizji TVS!


AS

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button