REKLAMA
Kategorie

Tarnowskie Góry od miesiąca walczą z brzydkimi reklamami. I efekty już są! [WIDEO]

Reklamy nadal szpecą, ale powoli sytuacja się zmienia. Mija dopiero miesiąc od wprowadzenia uchwały regulującej umieszczanie reklam i szyldów reklamowych w Tarnowskich Górach, a już widać pierwsze efekty nowych przepisów. Z miasta znikają pierwsze nieestetyczne banery, które mają zostać zastąpione  nowymi, wpisującymi się w  m.in. zabytkowy charakter rynku.

 

 

Sprawdźcie HITY i NOWOŚCI w jesiennej ramówce TVS!


Wymóg jest prosty – reklamy mają być w kolorze elewacji, bez zbędnych dodatków. Mieszkańcy chwalą zmiany.

-Tarnowskie Góry w tym momencie dogoniły już to wszystko inne co już jest. Ja myślę, że centrum miasta to jest takie miejsce, gdzie tych szyldów powinno być mało, a jeżeli są to powinny być estetycznemówi Agnieszka Kulnianin, Rada Dzielnicy Śródmieście Centrum.

Niektórzy przedsiębiorcy wprowadzone przepisy uznają za kolejny nietrafiony wymysł władz miasta. Są też tacy, którzy myślą do przodu i już dawno mimo braku przepisów starali się szanować historyczny charakter okolicy, w której znajdują się ich lokale

-Przeglądając zdjęcia wiem o tym, że ta czcionka na moim logotypie była w okolicach XIX w. Również wykorzystywana w wielu miejscach czy to były kawiarnie, bodajże restauracje – podkreśla Bartłomiej Strączek, właściciel Bistro 8.

Tarnowskie Góry od miesiąca walczą z brzydkimi reklamami. I efekty już są
Tarnowskie Góry od miesiąca walczą z brzydkimi reklamami. I efekty już są

W związku z nowymi przepisami miasto zostało podzielone na 7 stref. Pierwsza i druga to przede wszystkim rynek i jego zabytkowe otoczenie, w których przepisy dotyczące koloru, rodzaju czy innych elementów reklam są bardzo restrykcyjne. Siódma strefa dotyczy przemysłowych perełek UNESCO jak np. Sztolnia Czarnego Pstrąga – tam wywieszanie jakichkolwiek reklam jest surowo zabronione. W pozostałych strefach przepisy są bardziej liberalnej, a to głównie za sprawą wcześniejszych konsultacji społecznych z przedsiębiorcami.

-Zostało uzgodnionych dosyć dużo wniosków – szczególnie tych firm dużych, które są na terenie Tarnowskich Gór, mają potężne pylony reklamowe, czy firmy o uznanych markach, które w świecie mają to samo oznaczenie, więc dużo rzeczy zostało uwzględnionych, tam gdzie mogliśmy pójść na kompromis – mówi Arkadiusz Czech, burmistrz Tarnowskich Gór.

Na wymianę reklam i szyldów ich właściciele mają dwa lata.

 

autor: Bartosz Bednarczuk

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Śmieciowa rewolucja rusza. Straż Miejska będzie wypisywać mandaty. Masowo? To zależy od nas

Ministerstwo Finansów pracuje nad likwidacją szlabanów na autostradach

Katowicka Karta Mieszkańca już działa. Są spore rabaty dla katowiczan! [WIDEO]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button