Kategorie

Tychy: Linia H – nowa linia trolejbusowa w mieście

1 stycznia o godzinie 6:02 rozpoczęła kursowanie nowa – linia H. To już ósma linia obsługiwana przez Tyskie Linie Trolejbusowe. Zastąpiła ona dotychczasową linię 291 i kursuje po jej trasie, z rozszerzoną obsługą dzielnicy Żwaków.

 

Zimowa nuda? Nie z TVS! Sprawdź nasze serialowe HITY!

Linia H łączy Dworzec PKP ze Szpitalem Wojewódzkim, przejeżdżając między innymi przez Osiedle C, Suble oraz Żwaków. Wcześniej tę trasę obsługiwały konwencjonalne autobusy, pod początku stycznia już  elektrobusy oraz trolejbusy. – Pierwszego dnia do obsługi linii został wytypowany trolejbus Solaris Trollino 12MD numer 42, wyposażony w litowo-tytanowe baterie trakcyjne. Cz ęść trasy pokonywana jest z wykorzystaniem sieci trakcyjnej, a podłączanie odbywa się w sposób automatyczny, za pomocą specjalnych daszków zainstalowanych na sieci – mówi Marcin Rogala – prezes TLT.

Uruchomienie linii było możliwe dzięki realizacji przez Tyskie Linie Trolejbusowe projektu dofinansowanego z funduszy Unii Europejskiej, obejmującego zakup dwóch elektrobusów oraz obsługę dotychczasowej linii autobusowej nr 291, pojazdami elektrycznymi. – Elektrobusy, które wprowadziliśmy do ruchu w połowie ubiegłego roku obsługują linię 'H’ na zmianę z trolejbusami bateryjnymi – dodaje prezes Rogala.

Powiązane artykuły

Linia H jest trzecią po E i G, gdzie trolejbusy regularnie wykorzystują napęd alternatywny w postaci baterii trakcyjnych.  W dni robocze linię H obsługują dwa pojazdy, a w soboty i niedziele po jednym. Jej trasa to niemalże 12 km (w jednym kierunku).

Podczas jednego kursu linii H rozładowuje się około 15% pojemności baterii elektrobusu. – Autobusy elektryczne obsługujące linię H ładują baterie na przystanku końcowym Szpital Wojewódzki za pomocą szybkiej ładowarki pantografowej. W przypadku trolejbusu jest to 30% pojemności baterii. Trolejbusy obsługujące linię H ładują baterie podczas jazdy na odcinku E.Leclerc – Dworzec PKP – Begonii, są wtedy podłączone do sieci trakcyjnej oraz podczas postoju na obu przystankach końcowych- mówi Tomasz Sieniek, specjalista ds. teletechniki w TLT Tychy. 

Podłączanie i odłączanie od sieci jest w pełni automatyczne, nie wymaga opuszczania kabiny przez kierującego i odbywa się podczas postoju na przystanku, gdy trwa wymiana pasażerów.

Trasa linii „H”

kierunek: Szpital Wojewódzki

Dworzec PKP – Budowlanych – Carboautomatyka – E.Leclerc – Begonii – Czarnieckiego – Bielska Szpital – Bielska Wiadukt – Żwakowska – Hetmańska – Suble Chałupnicza – Suble Działki – Żwaków Borowa II – Żwaków Myśliwska – Żwaków Nowa – Żwaków Św. Elżbiety – Żwaków Cmentarz – Żwaków Rondo – Żwaków Legionów – Osiedle „L” – Cztery Pory Roku – Osiedle „U” – Brama Słońca – Dmowskiego – Gen. Grota – Roweckiego – Niepodległości – Urząd Miasta – Tęcza – Szpital Wojewódzki

kierunek: Dworzec PKP

Szpital Wojewódzki – Tęcza – Urząd Miasta – Niepodległości – Gen. Grota – Roweckiego – Dmowskiego – Brama Słońska – Osiedle „U” – Osiedle „L” – Jaśkowicka – Żwaków Borowa II – Suble Działki – Suble Chałupnicza – Hetmańska – Żwakowska – Bielska Szpital – Czarnieckiego – Hotelowiec – E.Leclerc – Gen. Andersa – Dworzec PKP

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Cios prosto w serce – to przyczyna zgonu 13-letniej Patrycji. Była w ciąży [NOWE FAKTY]

„To jest kpina, to jest propaganda!” Pacjenci o rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19

Bułkęs w Katowicach otworzył lokal mimo obostrzeń. Przyszli klienci, policja i sanepid [WIDEO, ZDJĘCIA]

 

źr. UM Tychy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button