Kategorie

Urzędowe sprawy w Dąbrowie Górniczej załatwisz przez paczkomat

Dąbrowa Górnicza dołączyła do miast, które współpracują z InPostem. W dąbrowskim Urzędzie Miejskim ruszyła właśnie usługa Paczkomat Urząd24, dzięki której mieszkańcy będą mogli załatwić wybrane urzędowe sprawy w sposób bezkontaktowy i to całodobowo.

 

 

Sensacja w najlepszym gatunku! DETEKTYW COLUMBO w TVS!

InPost Urząd 24 to nowa usługa dla urzędów miast i gmin, która pozwala mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. Obecna sytuacja spowodowała konieczność spojrzenia na kanały komunikacji w nowy sposób. Nasze nawyki i przyzwyczajenia ulegają zmianie, zatem zmianie muszą podlegać również standardy obsługi klienta u Urzędzie Miejskim. Dbamy o to, by oferować szerszy wachlarz dostępności naszych usług, korzystamy z rozwiązań, które cieszą się popularnością wśród mieszkańców miasta. Na tyle, na ile to zależne od samorządów, upraszczamy i rozszerzamy sposób obsługi, licząc, że podążą za tym także ułatwienia w e-administracji, zwłaszcza w zakresie ogólnopolskich usług takich, jak rejestracja pojazdów. Uruchomione rozwiązania to na pewno nie ostatnie słowo w tym zakresie   ̶  zapewnia Paweł Gradzik, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich.

Powiązane artykuły

Na początku za pośrednictwem urządzenia będzie można załatwić sprawy z Wydziału Spraw Obywatelskich dotyczące rejestracji pojazdów, a z czasem zakres usług będzie rozszerzany. Początkowo będzie można składać i odbierać dokumenty dotyczące takich zagadnień jak:

– rejestracja używanego pojazdu

– rejestracja pojazdu fabrycznie nowego

– rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy

– rejestracja pojazdu zabytkowego

– wyrejestrowanie / zbycie pojazdu

– wymiana dowodu rejestracyjnego

– wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, znaku legalizacyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych

– czasowa  rejestracja pojazdu na wniosek strony

– czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

– wydanie zaświadczenia z ewidencji pojazdów.

Jak załatwić sprawę w paczkomacie?

Dokumenty do urzędu mieszkańcy mogą nadawać w każdym paczkomacie na terenie Dąbrowy Górniczej. W tym celu:

– należy wejść na stronę: urzad24.inpost.pl/umdabrowagornicza  , gdzie zamieszczony jest formularz do wypełnienia oraz linki do wniosków spraw, które można załatwić tą drogą,

– uiścić opłatę przelewem,

– wydrukować etykietę nadawczą,

– spakować dokumenty,

– dostarczyć do paczkomatu na terenie Dąbrowy Górniczej.

Obsługa procesu jest łatwa i intuicyjna, system prowadzi i podpowiada kolejne kroki. Umieszczona w wybranym paczkomacie koperta trafi następnie do wydziału UM odpowiedzialnego za realizację sprawy. Dokumentację zwrotną natomiast można odebrać wyłącznie w paczkomacie zlokalizowanym przy urzędzie przy wejściu głównym (ul. Graniczna 21)  ̶  jeśli dana sprawa dopuszcza taką opcję  ̶  lub osobiście. Informację o możliwym sposobie odbioru dokumentów przekaże urzędnik, który skontaktuje się z mieszkańcem telefonicznie. Jeśli mieszkaniec podejmie decyzję o odbiorze dokumentów poprzez usługę paczkomatową, otrzyma SMS na podany przez siebie numer telefonu, w którym będzie podany kod oraz termin maksymalny odbioru w paczkomacie urzędowym.

 

źródło: UM Dąbrowa Górnicza

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Już otwarty! Pierwszy w Polsce sklep socjalny powstał w Katowicach [WIDEO]

Na narty do Wisły bezpośrednio na razie nie pojedziemy. Winny całego zamieszania jest wykonawca

Czego Polacy szukają w Google? [LISTA NAJPOPULARNIEJSZYCH HASEŁ W 2020r.]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button