reklama
Kategorie

Volkswagen, Pekao, Google, Facebook. Giganci w Katowicach na Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw 2017

reklama

Volkswagen, Pekao, Google, Facebook. To najwięksi partnerzy rozpoczynającego się 18 października Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach.

6 000 uczestników z 30 krajów. Ponad 100 wystawców i 100 wydarzeń. Globalne marki i lokalne biznesy. W środę w Katowicach rozpocznie się VII edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Hasło przewodnie: „uwolnić biznes!”. Głównym współorganizatorem wydarzenia jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Volkswagen, Pekao, Google, Facebook. To najwięksi partnerzy rozpoczynającego się 18 października Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Przez trzy dni w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach pod hasłem „Uwolnić biznes!” obok gospodarczych tuzów o praktycznym wymiarze biznesu rozmawiać będzie kilka tysięcy małych i średnich przedsiębiorców.

-Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw to festiwal wiedzy praktyków biznesu. Spotykamy się po raz siódmy w formule, która stawia nacisk na pozyskanie realnych kompetencji, nawiązanie biznesowych kontaktów, ale też wypracowanie rozwiązań, które wpłyną na otaczającą nas rzeczywistość – mówi Tadeusz Donocik, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach organizującej EKMŚP.

reklama

To, co wyróżnia katowicką imprezę to konsekwentne realizowanie merytorycznej triady „nauka – biznes – samorząd”. W oparciu o nią opracowano 10 ścieżek tematycznych (m.in. „Firmy rodzinne”, „Innowacyjność w zarządzaniu” czy „Współpraca międzynarodowa”), po których mogą poruszać się uczestnicy kongresu.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

-Każdy z zarejestrowanych uczestników może wybrać dowolne wydarzenie kongresowe, w którym może wziąć aktywnie udział. Są to sesje panelowe, warsztaty, business mixery czy też wydarzenia towarzyszące Kongresowi. To realna wiedza z dziesięciu obszarów – dodaje Tadeusz Donocik.

Największym wydarzeniem towarzyszącym Kongresowi są Targi Biznes Expo. Ponad 100 wystawców w przestrzeni Międzynarodowego Centrum Kongresowego zaprezentuje swoje produkty, usługi czy pomysły na biznes. W ramach Targów będzie funkcjonowała Strefa Prezentacji, gdzie w formie otwartych wystąpień swoją wiedzą podzielą się specjaliści z dziedziny marketingu i umiejętności miękkich.

Z kolei Strefa Eksperta to przestrzeń zarezerwowana dla przedstawicieli urzędów. Obecni będą pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Głównego Urzędu Statystycznego, a także Ministerstwa Rozwoju.

-Wspieranie sektora MŚP to jeden z podstawowych filarów, na których opieramy rozwój lokalnej przedsiębiorczości – mówi Marcin Krupa, Prezydent Miasta Katowice, które jest współgospodarzem EKMŚP. – Aby miasto rozwijało się w sposób zrównoważony, powinno być magnesem nie tylko dla dużych inwestycji, ale także dla mniejszych firm lokalnych, często rodzinnych, doceniając ich wkład w rozwój miasta i w tworzenie marek będących ikoną regionu.

Efektem końcowym debat prowadzonych w ramach każdej edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw są zgłaszane postulaty uczestników dyskusji, opracowywane w formie Rekomendacji. Corocznie rekomendacje są przekazywane Przedstawicielom Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, Parlamentowi RP, Rządowi RP, samorządu terytorialnego, środowisk naukowo-twórczych, samorządu gospodarczego oraz przedsiębiorcom.

Organizator: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Współgospodarze: Miasto Katowice, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Górnośląski Związek Metropolitalny, Wojewoda Śląski
Główny Współorganizator: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Współorganizatorzy: Politechnika Śląska, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Krajowa Izba Gospodarcza
Główni Partnerzy Merytoryczni: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Uniwersytet Śląski
Patronat Honorowy: Ministerstwo Rozwoju, Wojewoda Śląski, Wojewoda Małopolski
Wydarzenie odbywa się pod Wysokim Patronatem Parlamentu Europejskiego.
(informacja prasowa)

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button