reklama
Kategorie

Wielka rozbudowa dróg wokół Libero w Katowicach. Prace za 38 milionów złotych

reklama

Prace przy przebudowie i rozbudowie układu drogowego w sąsiedztwie powstającego kompleksu handlowo-rozrywkowego Libero w Katowicach wkraczają w decydujący etap. Koniec prac zaplanowano na koniec sierpnia.

Zgodnie z planami, przebudowane zostaną drogi wokół skrzyżowania ulic Kościuszki z Kolejową, przez które codziennie w godzinach szczytu przejeżdża nawet 15 tysięcy aut. Rozbudowane zostaną także skrzyżowania ulic Kolejowej i Rzepakowej, a także Kościuszki, Kolejowej i Jankego. Ważnym udogodnieniem dla okolicznych mieszkańców i osób odwiedzających Libero będą nowe chodniki i ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Kolejowej.

Nowością, która jeszcze w tym roku pojawi się na drogowej mapie tej części Katowic będzie lewoskręt w ulicę Kolejową dla kierowców jadących w stronę centrum miasta. Obecna organizacja ruchu nie daje takiej możliwości.

Wiemy, jak ważna w tego typu projektach jest ścisła współpraca z miastem. Mamy świadomość, że tworzymy miejsce i przestrzeń, które będzie nie tylko służyć mieszkańcom i odwiedzającym, ale ma także pozytywnie wpływać na rozwój tej części miasta. Dlatego mając na uwadze maksymalne usprawnienie organizacji ruchu przy jednoczesnym zapewnieniu wygodnego dojazdu do Libero zaproponowaliśmy kilka koncepcji, spośród których miasto wybrało najbardziej optymalną, zakładającą budowę tunelu pod DK81. Kierowcy od strony ulicy Kościuszki wjadą do niego po łagodnym łuku, a wyjadą ulicą Kolejową. Kilkadziesiąt metrów dalej czekać będzie nowe rondo z wjazdem do kompleksu – komentuje Mariusz Szatański, Project Manager w Dziale Centrów Handlowych, Echo Investment.

reklama

Budowa tunelu umożliwiającego dojazd do nowo powstającego kompleksu pod ulicą Kościuszki rozpoczęła się w połowie stycznia. Chcąc zachować jej przejezdność wykonawca zabezpieczył możliwość korzystania z drogi objazdowej we wszystkich kierunkach ruchu.

Będzie szybciej, płynniej i mniej korków

Dotychczas, rejon skrzyżowań dróg Kolejowej, Kościuszki, Jankego i Rzepakowej nie należał do najprzyjemniejszych, szczególnie w porze porannego i popołudniowego szczytu. Przebudowa i rozbudowa układu drogowego oraz budowa tunelu mają znacząco poprawić ich przepustowość.

Z przygotowanej przez dewelopera analizy wynika, że wybrany przez miasto wariant z tunelem przyczyni się do tego, że przykładowo w godzinach szczytu przez skrzyżowanie z ulicą Kościuszki będzie mogło przejechać ponad 30 proc. więcej samochodów jadących od strony Kolejowej w kierunku DK81. Prognozowany jest także znaczący, skokowy wzrost przepustowości – o około 140 proc. – dla kierowców skręcających z Kolejowej w lewo w ulicę Kościuszki. Jeszcze bardziej, bo aż czterokrotnie wzrośnie przejezdność prawoskrętu z Kolejowej w Kościuszki.

Libero przyjazne kierowcom i rowerzystom

Projektanci kompleksu zadbali o wysoki komfort zmotoryzowanych odwiedzających. Pomyślano o wygodnych – wysokich na 2,3 m – wjazdach i wyjazdach dla większych pojazdów, o łagodnym nachyleniu ramp wjazdowych i szerokich wjazdach, które nie przysporzą problemów nawet mniej doświadczonym kierowcom. Również z myślą o nich do minimum ograniczona została liczba filarów utrudniających parkowanie, a miejsca urosły do szerokości 2,6 m. Cały parking, został wyposażony w nowoczesny system informujący o dostępności miejsc. Dla cyklistów deweloper zaplanował monitorowaną strefę rowerową ze stojakami i punktami do samodzielnej naprawy.

Źródło: Materiały prasowe Libero Katowice

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button