Zawiercie: Koniec ze szpetnymi reklamami WIDEO
Koniec samowoli reklamowej w Zawierciu. Od 14 października w mieście obowiązuje tzw. uchwała reklamowa, która określa jak i gdzie można zamieszczać różnego rodzaju nośniki. Dzięki temu reklamy w mieście mają być bardziej uporządkowane, a co za tym idzie – nie psuć krajobrazu. Mieszkańcy ten pomysł popierają.
– Jestem za.
– Dlaczego?
– Ponieważ mi się bardziej podoba, jak jest ogrodzenie, niż takie reklamy.
– Przeszkadzają?
– Nie przeszkadzają, ale też nie dodają uroku miastu, więc wolałabym, żeby zniknęły – mówi Rozalia, mieszkanka Zawiercia.
– Jest dużo takich miejsc. Gdzie miasto znika za taką ścianą reklam. To trochę psuje… z jednej strony trochę takie urozmaicenie, że tak kolorowo, ale z drugiej strony jak się jest kierowcą, to trochę rozprasza – mówi Bartosz Orzeł, mieszkaniec Poręby.
– Tak, bez reklam.
– Jak jest teraz? Dużo reklam w takich miejscach?
– No raczej trochę mniej, ale jeszcze, jeszcze – mówi Jadwiga, mieszkanka Zawiercia.
– Na zakrętach nie powinno być postawionych reklam, bo one dezorientują kierowcę.
– A jeśli chodzi o reklamy w mieście, jest ich za dużo? Przeszkadzają?
– Za dużo ich jest. Nie powinno tyle być – mówi Lucjan, mieszkaniec Niegowonic.
Dla przykładu znikną takie reklamy, jak te, które znajdują się na skrzyżowaniu ulic Obrońców Poczty Gdańskiej i Brata Alberta. W reklamowych porządkach pomaga też lokalny konserwator zabytków. Całkiem niedawno przy tym Domu Rzemiosła było kilka tablic reklamowych. Już ich nie ma. Sama uchwała reklamowa to 16-stronicowy dokument, który dokładnie precyzuje jak można się reklamować. Zanim jednak w mieście zapanują porządki, minie jeszcze sporo czasu.
– Teraz mamy taki okres przejściowy. Przez pięć lat właściciele zarówno tych urządzeń reklamowych, jak i terenów, na których one się znajdują mają czas, żeby zapoznać się z tymi nowymi zasadami, a następnie wdrożyć już te wytyczne. Ten czas minie dopiero za pięć lat, więc jest to sporo czasu, żeby te zmiany wprowadzić – mówi Patryk Drabek, Urząd Miejski w Zawierciu.
Po tym okresie na osoby, które nie dostosują się do uchwały reklamowej, będą nakładane sankcje wynikające z przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ
Paweł Jędrusik