reklama

Mass media- nie taki diabeł straszny…

reklama

 

O SZKOLENIU:

Współczesnym światem rządzi informacja, dziennikarze telewizyjni, radiowi, prasowi, czy ci związani z portalami internetowymi codziennie publikują tysiące różnych informacji. Każda z nich opiera się o wypowiedzi różnych ludzi, nie każdy jednak wie, kiedy co i jak należy powiedzieć. Uczestnicy tego szkolenia mają szansę poznać zarówno podstawy prawa prasowego jak i zasady konstruowania komunikatów, czy wreszcie zasady, na jakich powinna opierać się współpraca z przedstawicielami mediów. W części warsztatowej trenerzy prowadzą zajęcia przygotowujące do wystąpień przed kamerą.

CELE I KORZYŚCI SZKOLENIA:

Szkolenie przygotowuje do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami mediów. Trening autoprezentacji pozwala uczestnikom szkolenia na przygotowanie się do udzielania pożądanych wypowiedzi w mediach i podniesienia umiejętności zdobywania akceptacji odbiorców.

ADRESACI SZKOLENIA:

Szkolenie przygotowane zostało z myślą o osobach, które z racji pełnionych funkcji muszą kontaktować się z dziennikarzami. Kontakty nie mają charakteru cyklicznego, ale często dotyczą tzw. trudnych tematów. Są to pracownicy instytucji samorządowych, spółek o znaczeniu strategicznym, osoby stawiające pierwsze kroki w kontaktach z mediami.

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Tomasz Zbyszewski – były dziennikarz radiowy i telewizyjny, lektor. Przez wiele lat związany z Polskim Radiem, później z największymi stacjami telewizyjnymi w Polsce. Producent i scenarzysta programów telewizyjnych. Szkoleniami zajmuje się od 2012 roku – specjalność komunikacja i strategie medialne. Prowadzi również szkolenia i warsztaty z zakresu profesjonalnego wizerunku w biznesie. Ulubiona kategoria szkoleń dotyczy kontaktów z mediami. Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnych warsztatów.

PROGRAM SZKOLENIA:

Wykład multimedialny

-Elementy prawa prasowego, czego może oczekiwać dziennikarz od urzędnika, a czego nie powinien; prawo do autoryzacji wypowiedzi i sposoby jego omijania – przykłady z życia wzięte.
– Prawidłowa konstrukcja wypowiedzi dla mediów – czyli jak pisać i mówić by nikt nie zasnął, konstrukcja informacji, specyfika różnych form wypowiedzi w mediach [wypowiedź indywidualna – tzw. „setka”, wywiad, polemika];
– Różnice w kontaktach z radiem, prasą i telewizją – „czyli motywacje i oczekiwania dziennikarzy” (jak najlepiej „sprzedać” informację, briefing i konferencja prasowa – jak się za to zabrać, kardynalne błędy w ich organizacji i prowadzeniu
– Komunikacja niewerbalna – czyli „szata jednak zdobi i lepiej z głowy, niż z kartki”. Gestykulacja, kontakt wzrokowy, przyciąganie uwagi, wygląd, naturalność zachowań, jak zachować dbałość o własny wizerunek;
– Podstawy zachowania przed kamerami i mikrofonem – czyli „czy już Pan <>? i uwaga, nadal jesteśmy na antenie!” (specyfika studia telewizyjnego i radiowego – zachowania w czasie programu nagrywanego i na żywo, sposoby zachowań, techniki skutecznego kontrolowania przebiegu rozmowy, umiejętne przerywanie wypowiedzi.)
– Manipulacja słowna – czyli „jak rozmawiać, aby wpływać na innych?” (podstawowe „triki” erystyczne);

Zajęcia warsztatowe

– Tworzenie krótkiej notki prasowej – czyli „znajdź haczyk”’
– Praktyczne ćwiczenia umiejętności wypowiedzi publicznej (rejestrowane kamerą i odtwarzane)
– Symulacje rzeczywistych sytuacji medialnych – (wypowiedzi, wywiady, polemiki – ćwiczenia, analiza przypadków, dyskusja kierowana, przykłady z życia wzięte).

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

7 godzin

 

reklama
Back to top button