Prawo Designu i Mody. Kreowanie produktu!

 

Połączenie prawa, mody i biznesu po raz pierwszy na Śląsku za sprawą konferencji Prawo Designu i Mody. Kreowanie produktu!

Joanna Jabłczyńska, dr Paweł Węgrzyn, dr hab. Marlena Jankowska-Augustyn,
dr hab. Mirosław Pawełczyk, dr Krystian Dudek, Ewa Bardadin, dr Irena Kamińska-Radomska i wiele innych znanych nazwisk oraz marek świata prawa, mody i biznesu.
Co ich łączy? Udział w pierwszej na Śląsku konferencji Prawo Designu i Mody. Kreowanie produktu, która odbędzie się już 22 listopada na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Wydarzenie kierowane jest do wszystkich miłośników prawa, mody, designerów, projektantów, przedsiębiorców, a także do adwokatów, radców prawnych, rzeczników patentowych i sędziów, którzy z tematami z zakresu prawa designu i mody coraz częściej się spotykają.

Konferencja Prawo Designu i Mody. Kreowanie produktu to pierwsze takiego typu wydarzenie na Śląsku, ale już cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Wspierają je znakomici goście oraz kilkadziesiąt popularnych marek, takich jak Tous czy Bielenda. Patronatem Honorowym wydarzenie objął między innymi Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.  Udział w konferencji to świetna okazja do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej, konstrukcji współczesnych przedsiębiorstw, strategii biznesowej, budowania marki czy mediów społecznościowych. Wiedzę będzie można czerpać od inspirujących i doświadczonych osobistości. W wydarzeniu udział wezmą Joanna Jabłczyńska, dr Paweł Węgrzyn, dr hab. Marlena Jankowska-Augustyn, Agnieszka Matusik-Niedziałek, dr Krystian Dudek, dr hab. Mirosław Pawełczyk, Ewa Bardadin, dr Irena Kamińska-Radomska, Alicja Cessak, Magdalena Korol, dr Aleksandra Nowak-Gruca, Agnieszka Warmuzińska, Joanna Karlik-Knocińska, Ewa Ciepielewska, dr hab. inż. Joachim Foltys, Agnieszka Oleksyn-Wajda, Jacek Pierzyński oraz dr Paweł Biały.

– Konferencja naukowa „Prawo Designu i Mody. Kreowanie Produktu” jest pięknym dowodem na to, jak moda, która wypełnia każdy skrawek naszego życia, jest ważna, skoro pochylają się nad nią nie tylko kreatorzy, ale i znakomici naukowcy – komentuje Irena Kamińska-Radomska, Mentorka „Projektu Lady” i wykładowca.

Organizatorem konferencji jest Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Fundacja Instytut Własności Intelektualnej z siedzibą
w Katowicach przy udziale organizacyjnym Kancelarii Pawełczyk oraz Kulikowska
& Kulikowski z siedzibą w Warszawie.

Jak mówi Ewa Bardadin, krytyk mody, dziennikarka i stylistka: – Jest to niezwykle cenna inicjatywa, że Uniwersytet Śląski organizuje takie wydarzenie.  Bardzo cieszę się, że będę miała okazję wystąpić w gronie tak znamienitych ekspertów. Jest to pierwsza konferencja w Polsce, która w tak praktyczny i szczegółowy sposób przybliża arkana wiedzy prawniczej dla projektanta. Każdy, kto tworzy modę, powinien w niej uczestniczyć.

Konferencja będzie miała dynamiczny, praktyczny i silnie interaktywny charakter. Przewidywana jest dyskusja ze znanymi projektantami, a także stoiska z autorskimi kolekcjami, nowoczesną i designerską biżuterią czy popularnymi publikacjami z zakresu prawa mody. Przede wszystkim jednak wydarzenie uświetni zespół ekspertów, którzy ubogacą wiedzę uczestników w kwestie z zakresu własności intelektualnej, przemysłowej, prawa autorskiego, strategii biznesowej, kształtowania wizerunku czy komunikacji marketingowej marki.

– Pomysł na konferencję zrodził się z obserwacji problemów prawnych, z którymi borykają się projektanci mody na co dzień. Mamy nadzieję stać się ośrodkiem kojarzonym z symbiozą teorii prawa mody i praktyką projektowania. Pragniemy wychodzić naprzeciw projektantom mody i wspierać ich w biznesie. W tym celu powstało Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, które choć ma za sobą niecały rok istnienia, działa niezwykle prężnie i skupia nietuzinkowych naukowców chcących łączyć swą pracę naukową z praktyką. Aktualnie w ramach Serii Prawa Designu, Mody i Reklamy ukazał się trzeci tom „Prawo designu i mody. Kreowanie produktu”. Pragnę dodać, że dwa pierwsze tomy miały swoją premierę w Izbie Adwokackiej w Rio de Janerio w październiku na międzynarodowej konferencji prawa mody. Pasmo sukcesów jest jedynie pokłosiem potrzeby rozmawiania o sztuce w ujęciu biznesowym. W imieniu organizatorów wyrażam nadzieję, że konferencja, na którą zapraszamy, stanie się wydarzeniem cyklicznym corocznie wpisywanym w kalendarzu ludzi sektora mody – mówi dr hab. Marlena Jankowska-Augustyn.

Celem wydarzenia jest propagowanie wiedzy z zakresu prawa, mody oraz biznesu, a także wymiana informacji i doświadczeń, dotyczących ich funkcjonowania. To idealna okazja,
by nawiązać nowe kontakty oraz zdobyć chociaż cząstkę specjalistycznej wiedzy.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Aby w niej uczestniczyć, należy się zarejestrować –  http://www.kulikowska.pl/2019/10/04/prawo-designu-i-mody-kreowanie-produktu/

Szczegółowy plan konferencji:

I część

12:00 – 12:15 Otwarcie konferencji i przywitanie gości

Panel I: Fortuna własnością intelektualną się toczy

Moderator: adw. Agnieszka Matusik-Niedziałek (Kancelaria Kulikowska & Kulikowski)

12:35-12:55 Merchandising w modzie – r.pr. Joanna Jabłczyńska (Joanna Jabłczyńska kancelaria prawna)

12:55-13:15 Media społecznościowe a własność intelektualna – adw. Magdalena Korol,
adw. Alicja Cessak (kancelaria Snażyk Korol Mordaka)

13:15-13:35 Wzornictwo przemysłowe a ochrona własności przemysłowej – dr Aleksandra Nowak-Gruca (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)

13:35-13:55 Prawo autorskie w praktyce projektanta – apl. adw. Agnieszka Warmuzińska (Kancelaria Adwokacka Pirożek&Pirożek)

14:00-14:30 Dyskusja

II część

15:00-15:45 Panel II: Potpourri czyli dyskusje różne z projektantami mody

Paneliści: Ewa Ciepielewska, dr. Paweł Węgrzyn, Joanna Karlik-Knocińska, Berenika Józefowicz

Moderator: dr hab. Marlena Jankowska-Augustyn

III część

Panel III:O pieniądzach się nie mówi, ale o polityce IP tak

Moderator: dr hab. Mirosław Pawełczyk, prof. UŚ

(Uniwersytet Śląski w Katowicach, Kancelaria Pawełczyk)

16:00-16:20Konstrukcja współczesnych przedsiębiorstw dla optymalizacji ich wartości
prof. dr hab. Joachim Fołtys (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)

16:20-16:40Zrównoważony rozwój jako strategia biznesowa – r.pr. Agnieszka Oleksyn-Wajda (Uczelnia Łazarskiego w Warszawie)

16:40-17:00Jak świadomie budować firmę, by odnieść sukces na rynku? – r.pr. Jacek Pierzyński (Softway Polska Sp. z o.o.)

17:00-17:20Komercjalizacja wizerunku – dr Paweł Biały (Instytut Ochrony Danych Osobowych)

17:20-17:40Praktyka komunikacji marketingowej marki – wdrożenie i pomiar efektów
dr Krystian Dudek (Instytut Publico, Wyższa Szkoła Humanitas)

17:40-18:00 Dyskusja

Back to top button