Artykuł PartnerskiArtykuł Sponsorowany

Nowoczesne formy reklamy – emarketing w praktyce

Prowadzenie firmy w internecie to wiele szans, ale i walki z konkurencją o uwagę klienta. Tak się bowiem składa, że we współczesnym świecie praktycznie wszystko przenosi się do sieci, co oznacza, że nie ma praktycznie branży wolnej od rynkowej rywalizacji. Żeby wygrać ten wyścig potrzeba sprawdzonych rozwiązań w zakresie e-marketingu. Mowa tu przede wszystkim o pozycjonowaniu. Czy można samemu sobie z tym poradzić? Jak to zrobić? A może lepiej skorzystać z pomocy specjalistycznej agencji?

 

Samodzielne pozycjonowania – czy tak się w ogóle da?

Ważna informacja na początek – pozycjonowanie jest do nauczenia, ale to dość trudne zadanie, zwłaszcza dla początkujących i ludzi niemających zbyt wiele na to czasu. Mimo tego niektóre osoby się na to decydują, by zaoszczędzić. Ile? To oczywiście zależy od typu strony, więc ogólnie trzeba liczyć od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. To kuszące, dlatego też są osoby, które próbują własnych sił w tym temacie. Z drugiej strony, nawet jak nie zdecydujemy się na samodzielnie pozycjonowanie, to warto lepiej poznać związane z nim zagadnienia, ponieważ ta wiedza na pewno nam się przyda, gdy zaczniemy współpracę z agencją. Zyskamy w ten sposób pojęcie, o czym mowa, omawiając strategię pozycjonowania dla naszej strony. 

Jak stworzyć stronę internetową?

Jeśli pragniemy samodzielnie zatroszczyć się o pozycjonowanie własnego serwisu, powinniśmy najpierw postarać się o jego stworzenie. To też zadanie przydzielane specjalizującym się w tym firmom, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu sobie z tym poradzić. Najprostszym sposobem stworzenie swojej strony na systemie zarządzania treścią (CMS). To nie tylko łatwe, ale i pozwala w dość mało skomplikowany sposób na publikacje treści i wstawianie multimediów. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym i najbardziej intuicyjnym jest WordPress. Nim przejdziemy do sedna tematu – omówienia pozycjonowania, wspomnijmy jeszcze o bardzo istotnej kwestii, jaką jest określenie grupy docelowej, do której kierujemy swój przekaz. Wiedząc, kto zostanie naszym odbiorcom łatwiej sobie odpowiedzieć, jak powinna prezentować się strona i jakie treści zawierać. 

Pozycjonowanie i inne działania reklamowe

Teraz możemy już przejść do pozycjonowania własnej strony internetowej. Podstawą jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, na podstawie których klienci będą mogli odnaleźć nasze produkty lub usługi. Przykładowo, jeśli prowadzimy gabinet stomatologiczny, to musimy wybrać słowa związane z tą tematyką, dzięki czemu klienci po wpisaniu takich wyrażeń, jak “dentysta”, “ból zęba”, “leczenie zębów” itp., mają szansę znaleźć nasze usługi. Dobór odpowiednich słów kluczowych to więc najważniejsze co powinniśmy zrobić, żeby klienci mogli w ogóle nas znaleźć w sieci. Najpierw zastanówmy się jak w branży, której działamy, określa się pewne rzeczy, a następnie przeanalizujmy, jak wygląda to u konkurencji. Żeby działać skutecznie, należy też wykonać kilka innych zadań.

Powiązane artykuły
  • Uzupełnijmy we właściwy sposób tytuł artykułu – title oraz description, tak, aby zawierały słowo (lub słowa) kluczowe, na jakie chcemy zoptymalizować konkretną podstronę serwisu;
  • Zatroszczmy się o opisy na stronie, aby były unikalne, czyli sformułowane w sposób oryginalny. I nawet nie chodzi tylko o to, by wyróżnić się od konkurencji, ale też, żeby w ramach jednego serwisu opisy się nie powtarzały;
  • Nie powinniśmy poprzestać na zwykłych opisach usług, zdecydowanie warto tworzyć wartościowe dla klientów treści. Być może obiło nam się o uszy pojęcie content marketingu, który właśnie polega na tym, by tworzyć interesujące artykuły na stronie, opisujące na przykład zagadnienia związane z naszą branżą, poradniki itp. 

To oczywiście podstawowa wiedza na temat tego, jak wykorzystać e-marketing w praktyce, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy dowiedzieli się więcej. Klikając w link https://pikseo.pl/pozycjonowanie-stron, zyskamy dodatkową wiedzę na temat pozycjonowania, ale też jeśli tylko chcemy, możemy wspomóc się profesjonalną pomocą w zakresie dotarcia ze swoim przekazem do jak największej liczby klientów!

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button