REKLAMA
Kategorie

Dworzec PKP w Gliwicach już gotowy! Podoba Wam się? [ZDJĘCIA]

Gliwice są ważnym węzłem kolejowym, który obsługuje ruch międzynarodowy, krajowy i regionalny. Uroczyste otwarcie stacji zaplanowano na 14 grudnia.

 

Kategoria premium, do której należy dworzec w Gliwicach, to najwyższa klasa stacji stworzona przez PKP. W całej Polsce jest tylko kilkanaście tego typu obiektów. Gliwicki dworzec to miejsce, w którym efektownie połączono zabytkową architekturę z nowoczesnymi rozwiązaniami skrojonymi na miarę podróżnych XXI wieku. Poza sprawną obsługą połączeń kolejowych, dworzec będzie pełnił także funkcję biurowo-usługową.

 

Elewacja dworca wraz z detalami architektonicznymi została wyremontowana, a walory estetyczne bryły podkreśla iluminacja. Renowacja objęła także mozaikę w holu głównym i drewniane sufity. Perony zostały gruntownie przebudowane – wykonano nową nawierzchnię, tunele i spektakularną konstrukcję zadaszenia. W obrębie stacji wymieniono także tory.

 

Pod nimi zamontowano maty wibroizolacyjne, co zmniejszyło poziom drgań i hałasu stacji. Dwa hole – główny i mniejszy, tak zwany autobusowy – połączono specjalnym korytarzem, co usprawniło przemieszczanie się podróżnych. Pojawiły się nowe, elektroniczne pragotrony, czyli tablice odjazdów i przyjazdów.

 

W budynku zniesiono także bariery architektoniczne, dzięki czemu osoby niepełnosprawne poruszają się po stacji dużo łatwiej. Zamontowano ruchome schody i windy, które dodatkowo służą także osobom starszym i matkom z dziećmi. Obniżono część okienek kasowych i przystosowano toalety.

 

Wymieniono system informacji głosowej, a zastosowane pętle indukcyjne umożliwiają pasażerom niedosłyszącym zrozumienie komunikatu. Z myślą o podróżnych słabowidzących w posadzce umieszczono linie prowadzące z polami uwagi. Na terenie obiektu wprowadzono również oznaczenia w języku Braille’a.

 

Inwestycja PKP SA i PKP PLK SA kosztowała około 156 mln złotych.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button