reklama
Silesia Flesz najnowsze informacje

Gigant z USA stawia na śląskie oprogramowanie

reklama

Programiści z Netizens stworzyli system MovStat, który został wdrożony już w stu restauracjach szybkiej obsługi na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy. Wszystko w ramach współpracy firmy z Katowic z amerykańską spółką DTiQ. To potentat specjalizujący się w rozwiązaniach informatycznych zapobiegających stratom w sektorze restauracji sieciowych. Jaką rolę spełnia polskie oprogramowanie m.in. w Burger Kingu i McDonald’s?

Maracana w Katowicach? Cena za stadion jak z kosmosu!
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

DTiQ jest twórcą kompleksowych narzędzi software’owych dla firm z branży restauracyjnej i handlu detalicznego. To inteligentne systemy monitorowania i analizy danych, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą zapobiegać stratom, usprawnić procesy wewnętrzne i tym samym zwiększyć sprzedaż. W swoim portfolio amerykański gigant ma już ponad 42 tysięcy klientów, w tym tak znane marki jak KFC, Subway, Hard Rock Cafe czy wspomniane McDonald’s i Burger King.

Firma DTiQ jest jednym z liderów na rynku USA, ale jej celem jest zasięg globalny. Działają dwutorowo – oprócz nowych lokalizacji stawiają na wzbogacenie swoich usług o kolejne funkcjonalności. Jedną z nich jest właśnie MovStat, czyli autorski produkt programistów i inżynierów z Netizens, który finalnie okazał się idealnym kandydatem do rozbudowy portfolio Amerykanów. System MovStat analizuje anonimowe dane o ruchu osób w miejscach publicznych. – Nasze rozwiązanie bazuje na strumieniach wideo z kamer, które na bieżąco są konwertowane w liczby. Następnie dane przybierają postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. W przypadku branży restauracyjnej MovStat oferuje analizę ruchu w różnych porach dnia, pokazuje aktualną długość kolejki oraz – niezwykle ważny z perspektywy placówek typu quick service restaurants – średni czasu obsługi klienta. Dzięki takim informacjom manager może reagować w czasie rzeczywistym, ale też wyciągać wnioski biznesowe w dłuższej perspektywie – zaznacza Witold Kempa, prezes Netizens.

reklama

Współpraca obu firm rozpoczęła się już pod koniec 2018 roku. Po fazie wstępnych testów i pilotaży oraz podpisaniu umowy, w lipcu nastąpiło zakończenie kilkumiesięcznego procesu integracji oprogramowania Netizens z platformą DTiQ. Wtedy też MovStat oficjalnie dołączył do oferty sprzedażowej Amerykanów. Dzięki niemu firma zyskała nowych klientów, a także urozmaiciła aktualny pakiet. – Wdrożyliśmy MovStat w celu poszerzenia portfolio produktów i dodania analizy wideo do naszej platformy. Zespół Netizens zaimplementował swoje oprogramowanie na naszej istniejącej infrastrukturze sprzętowej, dzięki czemu może cały czas korzystać z zainstalowanych już kamer – wyjaśnia Zachary Zoulias z DTiQ.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

Usługa jest stale rozwijana przez polskich programistów. Obecnie z systemu Netizens korzysta już 100 placówek w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii i Polsce. Wśród nich są między innymi Burger King, McDonald’s, Subway oraz US Polo, w którym jedna realizacja ma miejsce na kultowym nowojorskim Times Square. Podpisana umowa zakłada w pierwszym etapie współpracy wdrożenie pół tysiąca lokalizacji i wszystko wskazuje na to, że cel zostanie zrealizowany. – Produkt Netizens dał nam ogromną przewagę konkurencyjną. Wzbogacili nasze rozwiązania o analizę ruchu i wykrywanie długich kolejek. Dla przykładu, przy zbyt długiej kolejce, oprogramowanie może wysyłać alerty informujące o tym pracowników sklepu – podkreśla Zachary Zoulias.

Sam MovStat wykorzystywany jest przede wszystkim w branży retail, ale znalazł także zastosowanie m.in. na Katowice Airport, w punktach obsługi klienta oraz galeriach handlowych w Polsce.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Damian Holecki, Tacjana i Telewizja TVS w hicie „Feliz navidad”! Premiera już 22 grudnia

Katowice: Abp Skworc zrobił niesamowity prezent uczniom! Kościół podarował ziemię pod halę sportową dla szkoły!

Policja wrzuciła na bombki ZDJĘCIA POSZUKIWANYCH! „Nikt nie powinien spędzać świąt w ukryciu”

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button