reklama
Kategorie

Katowice: 16 lutego ruszają przygotowania do budowy węzła przesiadkowego w Brynowie

Prace przygotowawcze związane z budową Centrum Przesiadkowego Brynów ruszają w piątek 16 lutego.

 

W Katowicach czeka nas prawdziwa rewolucja komunikacyjna. Rusza budowa trzeciego w mieście centrum przesiadkowego, a w planach mamy ich łącznie osiem. Jednocześnie prace ruszyły na skrzyżowaniu DK81 z ul. Armii Krajowej. Realizacji tych inwestycji, a także tworzenie nowych dróg rowerowych wraz z rozbudową systemu wypożyczalni rowerów, czy kupno nowoczesnych autobusów, zmieni transportowe oblicze miasta – ruch pojazdów będzie płynniejszy, zwiększy się ilość mieszkańców korzystających z komunikacji publicznej i jednośladów. Korzyścią dla mieszkańców będzie m.in. zaoszczędzony czas i paliwo, a także zmniejszenie hałasu – zapowiada Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Centrum przesiadkowe w Brynowie powstanie w rejonie istniejącej pętli tramwajowej. Koszt inwestycji to 62,7 mln zł, a wykonawcą została firma WARBUD SA w partnerstwie z Przedsiębiorstwem STOR Sp. z o.o. Stworzenie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – Węzeł przesiadkowy Brynów Pętla w Katowicach, obejmuję realizację infrastruktury dla potrzeb uzyskania funkcji przesiadkowych z autobusów na tramwaj oraz komunikacji indywidualnej na tramwaj w systemie Park&Ride oraz Bike&Ride w zakresie dojazdów do Centrum Katowic z południowej części miasta i subregionu.

reklama

W skład inwestycji wejdą: dwukondygnacyjny parking o pojemności 400 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu, jednopoziomowy parkingu naziemny o pojemności 52 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride, przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”, poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi; miejsca postojowe TAXI – 6 szt, miejsca postojowe Kiss&Ride – 6 szt.

Pierwsze prace będą wiązały się z wycinką drzew i krzewów, które potrwają około 3 tygodni. – Etap wycinki nie będzie wiązał się z wprowadzaniem zmian w organizacji ruchu. Będą to prace z lokalnym wygrodzeniem stref niebezpiecznych w rejonie ciągów komunikacyjnych – mówi Ewa Lipka, rzecznik urzędu miasta. W rejonie ulic Rzepakowa, Warzywna, Jankego, Kościuszki wyciętych zostanie 142 drzew o obwodzie powyżej 50 cm oraz mniejsze.

Aby zrealizować inwestycję konieczne jest odpowiednie przygotowanie terenu. W projekcie uwzględniono zieleń urządzoną, a także stałą polityką miasta – mimo braku nakazu – jest realizacja dodatkowego nasadzenia w różnych częściach miasta – dodaje rzecznik.

Kolejnym etapem realizacji w okresie marzec/kwiecień będzie przygotowanie zaplecza budowy (montaż kontenerów, wykonanie tymczasowych przyłączy mediów), prace geodezyjne i geotechniczne. Inwentaryzacja stanu technicznego istniejących budynków, znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu prowadzonych robót zostanie przeprowadzona przed rozpoczęciem robót budowlanych, tj. w kwietniu bieżącego roku. Wtedy mieszkańcy oraz przedsiębiorcy działający w tym rejonie mogą spodziewać się odwiedzin przedstawiciela wykonawcy, którzy będą chcieli sprawdzić stan techniczny budynków.

 

(źr: UM Katowice)

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button