reklama
Kategorie

Katowickie szkoły i IKEA łączą siły w walce o lepszy klimat

reklama

IKEA po raz kolejny wesprze dzieci i młodzież w staraniach o lepszy klimat i czystsze środowisko. Konkurs „Słoneczne szkoły dla lepszego miasta” związany jest ze szczytem klimatycznym ONZ COP24, który odbędzie się w Katowicach. Kilkanaście szkół podstawowych z Katowic ma za zadanie przygotować projekty edukacyjne, dotyczące zmian klimatycznych oraz gospodarki o obiegu zamkniętym.

 

CZYTAJ TAKŻE: Marek Wleciałowski nowym trenerem Ruchu Chorzów

Marek Wleciałowski nowym trenerem Ruchu Chorzów

reklama

Głównym celem konkursu jest uświadomienie dzieciom, że to my ponosimy odpowiedzialność za otaczający nas świat należy o niego dbać. Postawa proekologiczna, wpajana od małego, jak również wiedza na temat gospodarki o obiegu zamkniętym, czyli rozsądniejsze wykorzystanie surowców obecnych przyszłości. Drobne zmiany w codziennym życiu uczniów mogą zaprocentować przez wiele kolejnych lat.

W IKEA wierzymy, że każdy z nas ma bardzo duży wpływ na swoje otoczenie, dlatego edukacja najmłodszych w tym zakresie jest równie ważna. Poszukiwanie rozwiązań w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego jak i na rzecz lepszego klimatu jest jednym z najważniejszych wyzwań i obszarów zrównoważonego rozwoju w IKEA. Nasz cel współpracy ze szkołami, jaki realizujemy od dłuższego czasu – teraz w Katowicach – jest bardzo jasny. Chcemy pokazać, że ekologia łączy, pomaga i inspiruje. A najlepszym tego symbolem będzie główna nagroda czyli energia słoneczna z instalacji z której skorzysta wiele roczników zwycięskiej szkoły – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju, IKEA Retail.

Konkurs organizowany jest z inicjatywy IKEA przy współpracy z Urzędem Miasta Katowice, Ambasadą Szwecji, firmą Decathlon oraz ING Bankiem Śląskim. Swój udział potwierdziło 18 placówek. W pierwszym do 26 listopada, zgłoszone szkoły będą miały za zadanie opracować wybierze 5 najciekawszych prac i wyłoni finalistów. Oficjalne ogłoszenie szkół, które przejdą do dalszego etapu odbędzie się 13 grudnia w trakcie COP 24 Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu. W okresie od stycznia do edukacyjnych. Zwycięstwo będzie zależało od tego w jakim stopniu szkoły zaangażują dzieci i młodzież w działania na rzecz środowiska oraz zgodności programów z wartościami IKEA takimi jak: prostota, nieszablonowe myślenie i troska o ludzi i planetę. Ogłoszenie wyników będzie połączone z obchodami Dnia Ziemi, które przypadają 22 kwietnia 2019 roku. „Katowice są miastem, które od wielu lat prężnie się rozwija, kładąc duży nacisk na sferę ekologiczną. To dla nas wyróżnienie i potwierdzenie, że nasze miasto jest wyjątkowe, a nakład włożonej pracy jest doceniany przez wszystkich. Cieszymy się, że dzięki podjętej inicjatywie szkoły będą miały szansę zwrócić uwagę najmłodszych na nieodwracalne zmiany klimatyczne podkreśla Daniel Wolny, koordynator konkursu ze strony Urzędu Miasta Katowice.

Aby wszystkie szkoły miały równe szanse, będą one miały możliwość skorzystania z profesjonalnych warsztatów z zakresu ochrony środowiska, organizowanych przez Fundację dla Edukacji Ekologicznej. Przedstawiciele organizacji pomogą uczestnikom przygotować programy edukacyjne Fundacji dla Edukacji Ekologicznej jest podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa poprzez edukację szczególnie dzieci kierowanych do szerokiej grupy odbiorców. – Cieszymy się, że mamy okazję wziąć udział w organizacji konkursu szczególnie dlatego, że jest on dedykowany dla dzieci z terenu Katowic. Bardzo ważne jest dostrzeganie i nagradzanie wartościowych inicjatyw ekologicznych podejmowanych w szkołach – powiedział Jarosław Szczygieł, prezes Fundacji dla Edukacji Ekologicznej.

Zwycięzcy konkursu otrzymają instalację fotowoltaiczną wraz z montażem, fundowaną przez firmę IKEA. Nagroda pozwoli placówce funkcjonować bardziej ekologicznie i zmniejszyć wydatki na energię elektryczną. Tego typu rozwiązania już sprawdzają się dobrze w paru szkołach w Polsce. Pozostali finaliści również mogą liczyć na atrakcyjne nagrody od ING Banku Śląskiego i firmy Decathlon.

 

(źr: UM Katowice)

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button