reklama
Silesia Flesz najnowsze informacje

Korek na S86. Kierowcy stoją na pasie w kier. Katowic

reklama

Gigantyczny korek na trasie S86 między Sosnowcem a Katowicami, we wtorek, 14 listopada, o poranku. 

 

Korek na S86 w porannych godzinach szczytu jest już normą. Dzisiaj kierowcy stoją w kilkukilometrowym korku od wysokości Sosnowca i dzielnicy Pogoń, aż do rozjazdu do centrum Katowic i DK86. 

Przyczyną jest modernizacja systemu odwodnienia trasy S86 w Sosnowcu. Z tego powodu doszło do dwóch utrudniających życie kierowcom zmianom:

reklama
  • zamknięcia łącznicy relacji Katowice – Sosnowiec Centrum/Milowice węzła Piłsudskiego/Baczyńskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Daimlera do węzła; objazd dla zamkniętej łącznicy zostanie poprowadzony ulicami Daimlera oraz Kresową;
  • zamknięcia łącznicy relacji Sosnowiec – Łódź węzła Piłsudskiego/Baczyńskiego; objazd dla zamkniętej łącznicy zostanie poprowadzony w kierunku Katowic do węzła z ul. Hallera, a następnie po zawróceniu na węźle kierujący wracają na relację w kierunku Łodzi.

Cel inwestycji

Przeprowadzenie prac pozwoli zapewnić prawidłowe odwodnienie prawie 1,5 km odcinka S86 w Sosnowcu zaczynającego się około 200 m za przecięciem z ul. Grota Roweckiego a kończącego się za ul. Daimlera Gottlieba. Na ten układ odwodnienia wchodzą zlewnie drogi ekspresowej o pow. 8,52 ha i odpływie wód 930 l/s, oraz otaczającej go infrastruktury salonu samochodowego o pow. 2,64 ha i odpływie wód 236,4 l/s, ul. Daimlera o pow. 0,58 ha i odpływie wód 46,5 l/s oraz ul. Stalowej o pow. prawie hektara i odpływie wód 88,5 l/s. Powierzchnia, z której odprowadzane są wody do tego układu odwodnienia, odpowiada powierzchni prawie 18 boisk piłkarskich. Skutkuje to koniecznością odprowadzenia ponad 1200 l wody w ciągu sekundy. Aby odprowadzić wodę z tak wielkiego obszaru, potrzeba by co najmniej dwóch rur o śr. 1 m i to przy dużej prędkości przepływu. 

Modernizacja systemu odwodnienia drogi ekspresowej w Sosnowcu jest konieczna z uwagi na niezadawalający stan techniczny obiektu przepompowni, w szczególności budynku sterowni i hali pomp, stacji transformatorowej, zbiornika retencyjnego, piaskownika, kanalizacji deszczowej i wylotu do rzeki Brynica. Urządzenia obsługujące odwodnienie tego odcinka drogi pochodzą z lat 70. XX wieku i są już wyeksploatowane. Część podzespołów nie jest już produkowana i nie ma możliwości ich wymiany. Nie podlega więc wątpliwości konieczność modernizacji tego obiektu i dostosowania go do obowiązujących standardów technicznych np. w zdalny system sterowania.

Zakres robót

Przypomnijmy, że przebudowa w pierwszej kolejności obejmie rozbiórkę obiektów kubaturowych i kanalizacji na terenie przepompowni, przepompowni wraz ze zbiornikiem retencyjnym i piaskownikiem. Następnie wykonawca przystąpi do przebudowy kanalizacji na terenie przepompowni, budowy przepompowni wód deszczowych, urządzeń oczyszczających wody opadowe, zbiornika retencyjnego podziemnego.

Nowa przepompownia zasilana będzie z wybudowanej w ramach tego zadania stacji transformatorowej i przebudowanych sieci elektroenergetycznych na terenie byłej przepompowni. Zainstalowanie zostanie także nowe oświetlenie terenu przepompowni. Wykonawca wykona także nowe ciągi komunikacyjne na terenie przepompowni oraz przebuduje drogę dojazdową do przepompowni z drogi ekspresowej, którą wyposaży w urządzenia BRD.

Na wyznaczonych odcinkach wykonawca odpowiednio wybuduje lub przebuduje kanalizację deszczową wraz ze wpustami deszczowymi. Ważną częścią inwestycji będzie także remont wylotu do rzeki Brynicy i przeprowadzenie napraw istniejących kanałów.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button