reklama
BiznesKategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Metrolinia zamiast 850 z Bytomia do Gliwic. Pasażerowie: „Perfidna likwidacja”

reklama

Nowa metrolinia M16/M116 ma działać od 20 sierpnia. Połączy Bytom i Gliwice z lotniskiem w Pyrzowicach. To też likwidacja linii 850. Pasażerowie są wściekli.

 

Jak można w jednym zdaniu opisać nową metrolinię M16/M116? Zależy, kto opisuje.

Oficjalny komunikat ZTM: Nowa linia powstanie wskutek przekształcenia linii autobusowych AP1, 53, 850, 113N.

reklama

Pasażerowie: Perfidnie zlikwidowano linię 850.

Metrolinie mają być kolejnym etapem rozwoju komunikacji publicznej w metropolii GZM, a tymczasem pasażerowie odbierają M16 jako kolejny cios w stronę pasażerów głównie z Bytomia, ale nie tylko. O co chodzi?

O to, że M16 nie zatrzymuje się na tych przystankach, co 850. Szczególnie chodzi o dwa przystanki. Przy M1 w Zabrzu Maciejowie i przy Plejadzie w Bytomiu Miechowicach. Jedzie inna trasą. Tymczasem dojeżdżają tu rano setki pracowników. Jeśli chodzi o Plejadę, został im autobus 750.

-850 jeździło o tak wczesnych porach, by pracownicy plejady mogli dojechać do pracy – wytykają internauci na Facebooku.

– Jak dojedziemy do M1 w Zabrzu? – pytają. – A jak do Plejady?

-Ciekawe, co na to UOKiK? Kupujesz bilet na pół roku, a po kilku tygodniach likwidują ci linię którą jeździsz do pracy… – denerwuje się ktoś inny.

Jak pojedzie metrolinia M16/M116?

-Linia będzie miała podwójny charakter, stąd też podwójna numeracja. Będzie oznaczona jako linia M16 i jako M116. Jako M16 będzie wyjeżdżała z Gliwic, następnie pojedzie przez centrum Zabrza, zatrzyma się również pod zabytkową kopalnią Guido, następnie pojedzie do Bytomia, a dalej do osiedla Wieczorka w Piekarach Śląskich, Tam tez zmieni numeracje w systemie na M116 i z Piekar Śląskich przez Bobrowniki pojedzie dalej do lotniska w Pyrzowicach – mówiła reporterce TVS Kamila Rożnowska, rzeczniczka GZM.

Pasażerowie z Bytomia zwracają uwagę, że teraz dojazd do Gliwic będzie ich kosztował więcej. Bo żeby dostać się tam 850, wystarczył bilet na 40 minut. Na M116 – potrzebny będzie 90-minutowy.

I nie mają wątpliwości: metrolinie to próba, by na siłę kumulować ze sobą kilka potoków pasażerskich, co może skończyć się jedynie katastrofą.

O KŁOPOTACH PASAŻERÓW Z BYTOMIA PRZECZYTASZ TEŻ TU:

KOMUNIKACYJNY DRAMAT BYTOMIA. KUMULACJA REMONTÓW

Przypomnijmy. Metrolinie to szybkie połączenia autobusowe, uruchamiane przez ZTM od maja 2021 roku. Mają stanowić szkielet komunikacyjny metropolii. Na razie na śląskie i zagłębiowskie ulice wyjechało 19 z 32 planowanych  metrolinii.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button