Kategorie

Nie wierzcie w to, co mówią w reklamach [WIDEO]

Uwaga na reklamy produktów, które rzekomo polecają znane osoby. W ostatnim czasie ktoś bezprawnie wykorzystał wizerunek znanego kardiochirurga profesora Andrzeja Bochenka, aby reklamować leki. Niestety, niektórzy pacjenci uwierzyli reklamie.

 

– Uważałem w pierwszej chwili, że nie będę reagował na to. Ale w momencie, kiedy w moim gabinecie pojawili się pacjenci, którzy pokazali mi leki, które zakupili i powiedzieli, że to dlatego zakupili te leki, bo ja reklamuję, uważałem, że jest czas, aby zabrać w tej sprawie głos. Proszę nie kupować żadnych leków, które ja rekomenduję. Rekomendacje są Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego i to są jedyne rekomendacje, na których możemy polegać – mówi prof. Andrzej Bochenek, kardiochirurg.

To nie pierwsza taka sytuacja. W internecie pojawiały się już fałszywe reklamy z wizerunkami choćby Roberta Lewandowskiego, czy Szymona Hołowni. Takie działanie narusza dobra osobiste, a jak mówią eksperci –  w takiej sytuacji można domagać się odszkodowania. I to wysokiego, bo nie tylko za wykorzystanie wizerunku.

– Jeśli one mają charakter wymierny, np. mam podpisać określone porozumienie albo mam podjąć współpracę z określoną firmą i ze względu na dane zachowanie i wykorzystanie mojego wizerunku ta dojdzie do skutku i ja w sądzie wykażę związek pt. przyczyna i skutek, to mam sposób naganny mój wizerunek określonego odszkodowania – mówi dr Bartłomiej Gabryś, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.

Powiązane artykuły

Adwokaci przypominają, że jeśli padniemy ofiarą wykorzystania naszego wizerunku w celach reklamowych, powinniśmy reagować. W pierwszej kolejności wysyłając wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych.

– Naruszenie dóbr osobistych różni się od tradycyjnych powództw cywilnych tym, że mamy tam odwrócony  ciężar dowodowy. To znaczy w tradycyjnym procesie cywilnym osoba, która wywodzi z danego określenia, twierdzenia, skutki prawne musi tę tezę udowodnić. W dobrach osobistych jest odwrotnie, domniemywa się, że zostały te dobra osobiste naruszone – mówi Paweł Matyja, adwokat. Warto także pamiętać, że zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej lekarze nie mogą reklamować leków.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ

 

Paweł Jędrusik

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button