Nowy odcinek DK44. Już niebawem ruszą prace przy budowie obwodnicy Oświęcimia
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 10 lipca 2020 r. umowę na projekt i budowę obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44. Wykonawcą zadania o wartości 467,7 mln zł jest firma BUDIMEX SA. Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj w latach 2020-2024.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
– Mieszkańcy Oświęcimia, podobnie jak mieszkańcy wielu polskich miast, zasługują na obwodnicę. Nowy odcinek DK44 pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, dzięki czemu zmniejszą się korki, hałas i poprawi poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga krajowa klasy GP o długości 9 km, która przebiegać będzie po nowym śladzie, od S1 do istniejącej DK44. Powstaną również trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.
Zadaniem wykonawcy będzie uzyskanie wymaganych prawem opinii, uzgodnień, zezwoleń i decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi. Na realizację kontraktu przewidziano 36 miesięcy, do czasu budowy nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Fragment nowej drogi będzie zlokalizowany w sąsiedztwie Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz – Birkenau, byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady. W związku z tym został opracowany Raport z oceny oddziaływania na dobro światowego dziedzictwa – Auschwitz – Birkenau niemiecki, nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945) dla inwestycji pn. „Budowa drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej”. W raporcie szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru, przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należy ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji. Raport będzie również przedmiotem analizy ekspertów UNESCO, ponieważ obszar ten od 1979 r. znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa. Wykonawca opracowując projekt budowlany musi analizować zawarte w nim rozwiązania pod kątem zgodności z zapisami zawartymi w tym raporcie.
Obwodnica Oświęcimia to część zadania obejmującego budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku Mysłowice – Bielsko-Biała. W maju 2020 r. została podpisana umowa na budowę odcinka tej trasy od Oświęcimia do Dankowic.
Katowice zapowiadają pozew do sądu za marsz nacjonalistów
Fundacja TVS z pomocą dla Hospicjum Cordis. W czasie epidemii koronawirusa potrzebne jest wszystko!
Kopalnie PGG dostały 9 nowych koncesji na wydobycie. Dla których kopalni? [WIDEO]
źr. MI
A wcześniej mówili że nową S1 pojedziemy do Bielska już pod koniec 2022 r. Widzę że jak skończą w 2030 r. to będzie sukces…