Obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło. Zmiany od 1 stycznia 2021 roku
Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku. ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów.
Sensacja w najlepszym gatunku! DETEKTYW COLUMBO w TVS!
O zawarciu umowy o dzieło płatnik składek lub osoba fizyczna zlecająca dzieło zawiadamia ZUS. Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:
- zawartych z własnym pracownikiem,
- wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,
- zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.
Umowy zawarte od 1 stycznia 2021 r. trzeba wykazać w nowym formularzu RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło). Należy go złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o dzieło. Formularz RUD można przekazać elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą.
Więcej o obowiązku zgłaszania do ZUS zawartych umów o dzieło
Z Wielkiej Brytanii do Polski nie dolecisz. Loty zawieszone!
Największa sieć handlowa w Polsce ogłosiła podwyżki dla pracowników. 200 zł więcej od 2021r.
Takich samochodów jest już naprawdę niewiele! Piękne, zabytkowe Volvo spłonęły w Bielsku [FOTO]
źr. ZUS