reklama
REKLAMA
Kategorie

Ograniczniki prędkości w każdym aucie! UE podjęła decyzję

reklama

Obowiązkowy montaż ograniczników prędkości w każdym samochodzie – taką decyzję wstępnie podjęły Parlament, Rada i Komisja Europejska. Do listy obowiązkowego wyposażenia trafią też czarna skrzynka i kamery. Jeśli propozycje zostaną zatwierdzone, zaczną obowiązywać od 2022 r.

 

Śmierć pacjenta w męczarniach w Sosnowcu wstrząsnęła Polską!

W 2017 roku w całej Unii Europejskiej w wypadkach drogowych zginęło 25,3 tys. osób, a kolejnych 135 tys. odniosło ciężkie obrażenia – wynika z danych Parlamentu Europejskiego.

reklama

Według komisji, proponowane środki pomogą w realizacji długoterminowego celu UE, jakim jest ograniczenie do niemal zera liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych do 2050 r.

Od 2022 wszystkie nowe samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy będą musiały mieć na pokładzie systemy ostrzegające o senności i rozproszeniu uwagi kierowcy (np. korzystaniu ze telefonu podczas prowadzenia pojazdu), kamery lub czujniki cofania oraz rejestrator danych, pomocny przy ustalaniu przyczyn wypadku („czarna skrzynka”).

Duże kontrowersje wzbudzają inteligentne ograniczniki prędkości. Jak będzie działał system ISA? ISA uzyskuje informacje na temat aktualnego limitu prędkości i ogranicza moc silnika tak, by kierowca nie łamał przepisów. Ze względów bezpieczeństwa mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia pozwala na osiągnięcie wyższej prędkości.

Auta osobowe i lekkie dostawcze będą wyposażone w asystenta utrzymywania na pasie ruchu, zaawansowany system hamowania awaryjnego i ulepszone w wyniku testów zderzeniowych pasy bezpieczeństwa.

W ciężarówkach i autobusach mają się obligatoryjnie pojawić systemy poprawiające widoczność i usuwające martwe pola, a także rozwiązania mające na celu wykrywanie i ostrzeganie o innych użytkownikach dróg, co jest szczególnie istotne przy zakręcaniu.

Porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski, Radę i Komisję wymaga obecnie formalnego zatwierdzenia przez Parlament Europejski i Radę. Nowe elementy bezpieczeństwa staną się obowiązkowe od 2022 r.

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button