reklama
REKLAMA
Kategorie

Otwarcie DTŚ w Gliwicach 19 marca! To już pewne!

reklama

19 marca odbędzie się oficjalne otwarcie odcinka G2 Drogowej Trasy Średnicowej. Tego dnia każdy mieszkaniec Gliwic będzie miał wyjątkową okazję, by z bliska przyjrzeć się jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii miasta. Według wstępnych planów, pierwsze samochody powinny wjechac na DTŚ w nocy z 20 na 21 marca.

 

Drogowa Trasa Średnicowa jest gotowa. Obecnie trwają odbiory techniczne na odcinku G2, w śródmieściu Gliwic. Wszystko przebiega zgodnie z planem i w sobotę, 19 marca, każdy będzie mógł osobiście sprawdzić, jak z bliska wygląda największa gliwicka trasa. -To ogromna, planowana od 40 lat inwestycja. Obecnie prowadzimy rozmowy z marszałkiem Województwa Śląskiego, inwestora tego przedsięwzięcia, na temat oddania odcinka G2 do użytku. Wszystko wskazuje na to, że będzie to 19 marca. Tego dnia po południu oraz 20 marca, każdy zainteresowany będzie mógł przespacerować się po DTŚ, wejść do tunelu i przejechać trasę na rowerze czy na rolkach. Zależy nam na tym, żeby mieszkańcy zobaczyli tę inwestycję. 20 marca, późnym wieczorem, na DTŚ wjadą samochody – mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.

reklama

 

Warto skorzystać z tej sposobności i osobiście sprawdzić, jak wygląda gotowa „średnicówka”. To bardzo dobra okazja, która już nigdy się nie powtórzy, bo po udostępnieniu DTŚ dla ruchu, nikt na piechotę do tunelu już nie wejdzie. A właśnie ten obiekt warto zwiedzić w szczególności – zainstalowano w nim m.in. 11 rodzajów różnego rodzaju systemów, niemal 700 lamp, 50 kamer wykrywających zdarzenia w tunelu i 16 monitorujących sytuację przed i w tunelu.

 

Inwestycja o wartości niemal miliarda zł, jest współfinansowana przez Unię Europejską, z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, państwowej rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta. -Dobrą wiadomością jest to, że z 450 mln, które otrzymaliśmy z Unii Europejskiej na dokończenie inwestycji, najprawdopodobniej żadnej części nie będziemy musieli zwracać – mówił Zygmunt Frankiewicz podczas sesji Rady Miasta.

 

Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Eurovia Polska S.A. i PORR Polska Infrastructure S.A. Na mocy porozumienia inwestycję zrealizowało Województwo Śląskie, a inwestorem zastępczym była DTŚ S.A.

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button