reklama
Kategorie

Reforma edukacji krzywdzi niepełnosprawne dzieci? Zmiany zamykają niepełnosprawnych w domach! [WIDEO]

reklama

Od 1 września nie mogą się już uczyć w szkole wspólnie z pełnosprawnymi kolegami. Zgodnie  z nowym projektem ministerstwa  – nauczanie indywidualne, którym objęci są uczniowie przewlekle chorzy czy niepełnosprawni ma być możliwe wyłącznie w domu. -Na pewno nie jest to z korzyścią dla uczniów, bo cofamy się do lat 70-tych, gdzie uczniów niepełnosprawnych  zamykało się w szkołach specjalnych. Po to powstały szkoły integracyjne, klasy, aby uczniowie o różnych rodzajach niepełnosprawności czy różnych chorobach mogli być pomiędzy swoimi rówieśnikami – mówi Piotr Prencel, SPS nr 15 z klasami integracyjnymi w Rudzie Śląskiej.  

Ślaskie Kuratorium Oświaty przekonuje, że zmiany mają pomóc niepełnosprawnym dzieciom. Teraz tacy uczniowie mają zostać objęci indywidualnym programem edukacyjno–terapeutycznym. Do szkoły też będą mogli przychodzić, ale właściwie – tylko od święta. -Uczeń również może uczestniczyć w życiu szkoły jeśli tylko mu zdrowie na to pozwoli, może przyjechać na wybrane zajęcia, na uroczystości szkolne, również na zajęcia edukacyjne – przekonuje Anna Kij, Kuratorium Oświaty w Katowicach.

Na  zmiany  w projekcie zwraca uwagę m.in. europoseł Marek Plura, który od lat cierpi na zanik mięśni. -Miałem dobrych nauczycieli, ale zawsze brakowało mi kolegów, normalnego życia, integracji – mówi Marek Plura, europseł. Teraz tej integracji może brakować kilku tysiącom uczniów. W ubiegłym roku w woj. śląskim ponad 4 tysiące dzieci miało orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania.

reklama

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button