reklama
Artykuł Sponsorowany

Reklama w Google – jak w pełni wykorzystać potencjał wyszukiwarki?

Wyszukiwarka Google powstała po to, aby ułatwić internautom wyszukiwanie informacji w sieci – zamiast ręcznie wpisywać adres strony, wystarczy zapytać Google o interesującą nas frazę i czekać na wyniki. I choć był to główny zamysł twórców, dziś znana na całym świecie wyszukiwarka spełnia znacznie więcej zadań. Dla przedsiębiorców stała się jednym z głównych obszarów do prowadzenia działań marketingowych, i to jednym z najbardziej dochodowych. Sprawdź, jak możesz wykorzystać Google do promocji swojego biznesu!

 

Reklama w Google: płatna kontra bezpłatna

Dwie główne metody reklamowania firmy i pozyskiwania klientów w wyszukiwarce Google to płatne kampanie utworzone za pomocą systemu Google Ads oraz bezpłatna reklama w formie widoczności w wynikach naturalnych.

Reklama płatna w Google Ads

Reklamy stworzone w systemie Google Ads wyświetlają się użytkownikom jako linki sponsorowane (oznaczone napisem „Reklama”) na samej górze lub na samym dole strony SERP. Ich największą zaletą jest to, że rezultaty – przy odpowiedniej konfiguracji kampanii – pojawiają się od razu po opłaceniu budżetu. Dlatego ta metoda sprawdzi się szczególnie w przypadku realizacji celów krótkoterminowych.

Wadą jest to, że zaraz po zakończeniu kampanii strona traci swoją pozycję i jest praktycznie niewidoczna. Oznacza to, że inwestowanie w płatne reklamy nawet przez kilka czy nawet kilkanaście miesięcy nie zbuduje silnej i stabilnej pozycji.

Powiązane artykuły

Reklama bezpłatna w wynikach organicznych (naturalnych)

Wyniki organiczne to wszystkie linki pomiędzy linkami sponsorowanymi. Za ustalanie ich kolejności odpowiada zupełnie inny mechanizm. Tutaj wszystko zależy od tego, w jakim stopniu właściciel serwisu czy agencja SEO dopasuje witrynę do wymagań i algorytmów wyszukiwarki. Na efekty pozycjonowania organicznego trzeba czekać średnio kilka miesięcy, ale wypracowana pozycja utrzymuje się jeszcze przez długi czas po zakończeniu działań.

Płatne wyniki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję bezpłatnych, i odwrotnie. Warto jednak stosować obie metody jednocześnie. Statystyki jasno wskazują, że Google Ads i SEO wzajemnie się uzupełniają i razem tworzą znacznie silniejszą strategię zwiększania widoczności w wyszukiwarce. Stosowanie obu metod w tym samym czasie pozwoli Ci wykorzystać pełny potencjał Google – wzmocnisz swój przekaz i zaczniesz pozyskiwać klientów z różnych źródeł.

Jak zwiększyć widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania?

Głównym celem pozycjonowania organicznego jest zwiększenie pozycji serwisu na jak największą liczbę słów kluczowych. Najważniejszy jest tutaj wybór fraz, które będą generowały ruch, ale jednocześnie nie będą miały zbyt dużej konkurencji. Oprócz tego potrzebna jest odpowiednia optymalizacji strony (SEO on site),  profil linków zewnętrznych (SEO off site) oraz wartościowy content.

Mimo że za wysoką pozycję odpowiada głównie dopasowanie strony do czynników rankingowych Google, to ogromne znaczenie ma również dbałość o UX, czyli wrażenia użytkownika. Wyszukiwarka promuje serwisy, które są przyjazne dla użytkowników oraz atrakcyjne wizualnie i techniczne, a także zawierają jakąś wartość.

Jak zwiększyć widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania?

Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest odpowiedni wybór fraz oraz poprawna konfiguracja kampanii. Musisz zwrócić uwagę na takie aspekty jak:

  • cele kampanii,
  • wysokość stawki i budżet,
  • kreacja reklamy,
  • typy dopasowań słów kluczowych,
  • kierowanie reklamy.

Jeśli prowadzisz już kampanię, ale nie widzisz efektów, warto wykonać profesjonalny audyt Google Ads, który wykaże, jakie błędy obniżają skuteczność reklam, a także co możesz zrobić, aby wykorzystać pełny potencjał systemu.  

źródło: artykuł partnera

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button