reklama
Kategorie

Remont linii kolejowej Zawiercie-Częstochowa [ROZKŁAD JAZDY] Trwa przebudowa peronów

reklama

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Częstochową a Zawierciem. Na przystankach Częstochowa Raków, Korwinów, Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód, Zawiercie Borowe Pole rozpocznie się przebudowa peronów. Na przystanku Częstochowa Raków będzie również remont przejścia podziemnego.

 

ZOBACZCIE RÓWNIEŻ: Czy dotacja na EC Szombierki przepadnie?

Prace przebiegają bez wstrzymania ruchu, pociągi kursują wg ustalonego z przewoźnikami i ogłoszonego rozkładu jazdy. Niektóre pociągi podmiejskie i dalekobieżne (relacji Katowice – Gdynia Główna i Olsztyn Główny – Wrocław Główny) jadą przez stację Częstochowa Mirów.

reklama

PLK przygotowały na przystanku Częstochowa Raków peron tymczasowy. Dzięki temu wyeliminowano wprowadzenie komunikacji zastępczej autobusowej na odcinku Częstochowa – Częstochowa Raków. Przejazd autobusów byłby dłuższy niż przejazd pociągów. Dzięki przyjętemu rozwiązaniu, pasażerowie unikają również przesiadek.

Zapewniono oznakowane tablicami dojście do peronu, z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Szczegółowe informacje na temat rozkładu jazdy i kursowania pociągów na trasie Zawiercie – Częstochowa są dostępne na stronie portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Lepsze podróże

Na modernizowanej 44 km trasie, pasażerowie zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Przebudowane zostaną perony na stacjach Myszków oraz Poraj. Zwiększy się komfort obsługi na 8 przystankach: Częstochowa Raków, Korwinów, Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś, Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole.

Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie monitoring i system informacji pasażerskiej. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód oraz na stacji Poraj nowe przejścia podziemne zapewnią bezpieczne dojście na perony.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje także wymianę torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów. Zaplanowano remont i przebudowę m.in. 18 mostów. Wybudowana będzie na nowo przeprawa nad rzeką Stradomką. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo – drogowych. Zyskają dodatkowe urządzenia i sygnalizację.

Duża i Mała Karta, czyli program wyborczy Śląskiej Partii Regionalnej ogłoszony

Szybciej na trasach regionalnych i dalekobieżnych  

Efektem inwestycji Częstochowa – Zawiercie będzie skrócenie czasu przejazdu o ok. 10 minut. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zwiększy się istotnie możliwość kursowania pociągów z cięższymi ładunkami. Trasa i mosty będą przystosowane do nacisku 221 kN/oś.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” realizowany jest w formule „projektuj i buduj” i finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót to ok. 371 mln zł., dofinansowanie unijne – 198 280 172 zł.

Źródło: PKP PLK

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button