reklama
BiznesKategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Sosnowiec: w końcu naprawią dziurę w moście. Skończą się korki na DK 94

reklama

Usuną zapadlisko na DK 94 w Sosnowcu. Jest ekspertyza. Kiedy koniec korków na estakadzie i przebudowa całej trasy?

Nie do wiary! Zniknie zwężenie i zapadlisko na wiadukcie DK 94 w Sosnowcu. Przedstawiciele UM ogłosili 23 sierpnia, że jest już ekspertyza i naprawa rozpocznie się w najbliższym czasie. Rzecz w tym, że zwężenie i dziura są tam od miesięcy i nic się nie działo. Potem do UM Sosnowiec wpłynęło pismo z biura poselskiego premiera Mateusza Morawieckiego. Morawiecki wyraził zaniepokojenie przepustowością DK 94, szczególnie przejściem dla pieszych z sygnalizacją świetlną w rejonie ogródków działkowych i zwężeniem na estakadzie. No i… coś się zadziało!

-Ze względu na posła i premiera rządu w jednej osobie, liczymy, ze miasto otrzyma potrzebne wsparcie, które pozwoli na przebudowę tej arterii – ripostuje cytowany przez serwis naszemiasto.pl Rafał Łysy, rzecznik urzędu miasta.

 

reklama

CZYTAJ TEŻ NA TVS.PL

KOSZMARNE SKRZYŻOWANIE PRZY M1 NA GRANICY CZELADZI I BĘDZINA

Ale w rzeczywistości miasto zleciło już ekspertyzę. Teraz szuka wykonawcy prac. Sama naprawa uszkodzonego fragmentu DK 94 potrwa około trzech miesięcy.

Korki od Żylety, i tak codziennie

Przypomnijmy. Na początku sierpnia 2022 pisaliśmy: Tuż przed Środulą prawy pas w stronę Dąbrowy Górniczej wyłączony jest z ruchu. Korek zaczyna się w godzinach szczytu koło Żylety i ciągnie przez cały wiadukt nad ulicą Będzińską i torami kolejowymi. Auta i autobusy muszą przecisnąć się przez zwężenie jednym pasem. Powód? Poprzeczne uszkodzenie na estakadzie, na prawym pasie. Asfalt odpada tu nie po raz pierwszy.

-Dla bezpieczeństwa kierowców ograniczyliśmy ruch do jednego pasa. To po to, by ograniczyć obciążenie – tłumaczył Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. – Sytuacja jest skomplikowana ze względu na to, że to wiadukt.

Już wiadomo, że pod uwagę brane były dwa warianty naprawy zapadliska na DK 94. Pierwszy: wyłączenie jezdni w stronę Dąbrowy Górniczej i Krakowa. Drugi: „pod ruchem” w obu kierunkach, bez zamykania jezdni w jednym kierunku. To rozwiązanie oznacza, że prace trwać będą dłużej. I na ten wariant urząd się zdecydował.

Kiedy gruntowna przebudowa DK 94 w Sosnowcu?

Wiadukt przy elektrociepłowni w Sosnowcu to w zasadzie odcinek niekończących się remontów. Co rusz są tu zwężenia, a że to ważna trasa krajowa – ogromne korki. Drogowcy albo uzupełniają ubytki po zimie, a to łatają większe dziury, a to naprawiają fragment, z której oderwał się fragment podbudowy. Mówi się, że 50 proc. tego wiaduktu to już łaty.

Oczywiście sprawę rozwiązałby kompleksowy remont wiaduktu, ale na to na razie nie ma pieniędzy. Potrzeba bowiem kilkudziesięciu milionów złotych. W 2021 roku estakada na DK 94 została więc częściowo naprawiona. Miasto od dawna planuje kompleksową przebudowę, obecnie jest na etapie podpisywania umowy z firmą, która przygotuje plan tej przebudowy. Inwestycja ma być prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, a dotyczy całego odcinka DK94 w Sosnowcu od Dąbrowy Górniczej do DK 86. Między innymi trzeba przebudować węzeł DK94 i DK86 ze słynnym „zakrętem mistrzów”.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button