reklama
PodróżeSilesia Flesz najnowsze informacjeWYPADKI

Suv zmiażdżony przez pociąg. Symulacja wypadku. Zdjęcia i wideo

reklama

Suv zmiażdżony przez pociąg na przejeździe kolejowym. Symulacja wypadku kolejowego PKP PLK 14 czerwca 2023.

Lokomotywa, choć wcale nie jedzie szybko, niemal doszczętnie miażdży suv-a, który stał na torach. Mimo że nie ma nawet doczepionych wagonów, więc nie jest tak ciężka, jak zazwyczaj. W środę 14 czerwca 2023 PKP PLK zorganizowało kolejną symulację wypadku kolejowego. Uderzenie lokomotywy w samochód było kulminacją symulacji. Po tym rozpoczęła się pokazowa akcja ratunkowa służb – strażacy wycinali „pasażerów” ze zniszczonego pojazdu, a ratownicy medyczni pokazali jak ratuje się życie ofiar wypadków. Tym razem symulacja była na torach w Warszawie, na Pradze, w takim miejscu, by nie blokować ruchu pociągów.

Cel: uświadomić, do czego doprowadzić może nieodpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych. A także przypomniec kierowcom, jak należy zachowywać się na przejazdach. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą kampanię społeczną „Bezpieczny Przejazd” od 2005 roku. Jedną z form edukowania kierowców są symulacje, które w bezpośredni sposób pokazują konsekwencje nieprzestrzegania przepisów podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych – powiedział Arnold Bresch, Członek Zarządu – dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

reklama

Oto symulacja wypadku kolejowego z 14 czerwca na zdjęciu i wideo

symulacja pkp plk suv zmiażdżony na przejeździe
Symulacja wypadku na torach z 14 czerwca

Wypadki na przejazdach kolejowych

Od 1 czerwca 2018 do 31 maja 2023 r. operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali ponad 27,5 tys. zgłoszeń dotyczących potencjalnych zagrożeń na przejazdach i terenach kolejowych. W 804 przypadkach wstrzymano ruch pociągów na linii kolejowej i wezwano pomoc. Przy 1 847 zgłoszeniach ograniczono prędkość jazdy pociągów, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i korzystających z przejazdów.

W pierwszych pięciu miesiącach 2023 roku na przejazdach i przejściach w poziomie szyn, doszło do 82 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych, w których zginęły 24 osoby, a 5 zostało ciężko rannych.

lokomotywa uderza w suv
Lokomotywa uderza w samochód osobowy i go miażdży
wypadek kolejowy ćwiczenia symulacja
Akcja z 14 czerwca miała miejsce na torach na Żeraniu
symulacja pkp plk suv zmiażdżony na przejeździe
Symulacja wypadku na torach
symulacja wypadku kolejowego 14 czerwca warszawa
14 czerwca służby i ratownicy prezentowali też akcję ratowniczą po wypadku kolejowym

Jak się zachować, gdy doszło do wypadku?

– Kiedy już zadbaliśmy o nasze bezpieczeństwo oraz odpowiednio zabezpieczyliśmy miejsce zdarzenia, powinniśmy zadzwonić pod numer alarmowy 112 i przekazać wszystkie kluczowe informacje. Dla nas, ratowników medycznych, ludzkie życie jest priorytetem, dlatego im więcej będziemy wiedzieć o wypadku, tym lepiej przygotujemy się do udzielenia pomocy jego ofiarom. Przy okazji wypadku na przejeździe kolejowo-drogowym określenie jego miejsca ułatwia Żółta Naklejka PLK. Na niej znajdują się indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu – powiedział Marcin „Borkoś” Borkowski, ratownik medyczny.

Przypomnijmy. Na każdej takiej Żółtej Naklejce naklejce znajduje się indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu składający się z 9 cyfr. Pozwala to w precyzyjny sposób zidentyfikować lokalizację przejazdu lub przejścia. 

A jak należy się zachować, kiedy pojazd utknie między rogatkami? Pierwszy z przedstawionych scenariuszy dotyczył unieruchomienia samochodu na torach w wyniku usterki pojazdu. Koniecznie trzeba zadzwonić na numer alarmowy 112. Druga inscenizacja to prezentacja wyłamania rogatki. Wciąż niewystarczająca liczba kierowców zdaje sobie z tego sprawę, że nawet małe auto, poruszając się z niewielką prędkością może w łatwy i bezpieczny sposób, tego typu rogatkę wyłamać.

Przyczyny wypadków na przejazdach

Jak podkreśla PKP PLK, są od lat te same. To ignorowanie znaku stop, czerwonych świateł, wjeżdżanie pod opadające rogatki i omijanie slalomem zamkniętych półrogatek.. Statystyki pokazują, że ten niechlubny „kwartet” zachowań uczestników ruchu drogowego odpowiada za większość wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.

To nie symulacja, a prawdziwy wypadek

Ciężarówka wjechała wprost pod pociąg. Wideo

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button