reklama
Kategorie

Tarnowskie Góry: Wywóz śmieci będzie droższy! Zmiany wejdą w życie w lipcu

reklama

Mieszkańcy Tarnowskich Gór więcej zapłacą za wywóz śmieci. Taką decyzję podjęli miejscy radni. Wykonawcą zadania będzie – jak dotychczas – firma Remondis.

 

 

Piast Gliwice wygrałby nawet eurowybory? TOP 5 SILESIA FLESZ z wizytą u Mistrzów Polski!

reklama
Nowe stawki opłat wynoszą:

– jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane W SPOSÓB SELEKTYWNY (segregacja odpadów) opłata wynosi 21,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca,
– jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane W SPOSÓB NIESELEKTYWNY (odpady zmieszane) opłata wynosi 42,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca.

Wynik przetargu jest taki, że możemy albo go zaakceptować lub powtórzyć i czekać kilka miesięcy na rozstrzygnięcie nowego przetargu. To procedura bardzo skomplikowana. Co stanie się w okresie przejściowym, gdy skończy się trwająca obecnie umowa? Będziemy mieć powtórkę z Neapolu? – mówił dziś Arkadiusz Czech, burmistrz miasta. – Trzeba zwrócić uwagę na zakres usług, który ma być wykonywany. Nasza gmina wdrożyła cały zakres segregacji, mamy PSZOK, gdzie każdy może bez ograniczeń przynieść segregowane odpady oraz bio, a także do jednej tony gruzu z remontu, organizujemy dwukrotną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych w domach jednorodzinnych oraz prowadzoną na bieżąco w zabudowie wielomieszkaniowej, posiadamy również punkty do przeterminowanych leków. System wdrożony jest więc w 100 procentach – tłumaczył z kolei Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.

Przypominamy, że opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać miesięcznie zgodnie z zadeklarowaną kwotą opłaty do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Pierwszą opłatę w zmienionej stawce za miesiąc lipiec 2019 r. należy uiścić do 10 sierpnia 2019 roku. Opłaty uiszcza się przelewami na wskazane indywidualne konto bankowe lub wpłatami w wybranej kasie Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach: ul. Rynek 4 (Ratusz) lub ul. Henryka Sienkiewicza 2.

Mieszkańcy nie mają obowiązku składania nowych deklaracji. Nowe deklaracje należy złożyć do urzędu gminy wyłącznie w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi np.: zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość lub zmiany sposobu segregacji odpadów.

Informacje o stanie rozrachunków oraz sprawach, które można zrealizować w tutejszym Urzędzie za pośrednictwem komunikacji elektronicznej dostępne są na stronie internetowej: https://epodatki.tarnowskiegory.pl W celu ułatwienia dostępu do informacji planowane jest uruchomienie specjalnej aplikacji dla mieszkańców zawierającej wszystkie potrzebne informacje związane z odbiorem odpadów (harmonogramy wywozu, prowadzone akcje – na przykład: wydawanie dodatkowych worków BIO, zbiórka odpadów wielkogabarytowych). Ponadto planowane są dalsze kontrole sposobu segregacji odpadów zbieranych przez mieszkańców.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button