Usługi dla biznesu a społeczna odpowiedzialność
Kooperacja między podmiotami gospodarczymi przynosi wiele korzyści. Zwłaszcza, gdy za realizację powierzonych usług odpowiedzialne są firmy z doświadczeniem. Delegowanie pewnych zadań do zewnętrznego przedsiębiorstwa umożliwia skupić się na właściwym przedmiocie działalności. Warto jednak sprawdzić, czy firma wybrana do współpracy również przestrzega podstawowych standardów etycznych i postępuje zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Sprawdźmy, jakie osiągnięcia w tym zakresie ma Sodexo – międzynarodowy gigant świadczący usługi dla firm w 56 krajach.
Społeczne wyzwania firm w XXI wieku
Zróżnicowane portfolio Sodexo zawiera usługi dla biznesu, które mogą zainteresować przedsiębiorstwa z wielu branż i sektorów gospodarki. Wśród pozycji z oferty firmy francuskiego pochodzenia znajdują się m.in. usługi żywnościowe, obsługa nieruchomości, zarządzanie miejscem pracy oraz rozwiązania promujące zwiększanie motywacji pracowników. Sodexo założono w 1966 roku i od tego czasu przedsiębiorstwo doskonali się w powyżej wymienionych obszarach działalności, uwzględniając przy tym przeobrażenia społeczne, kulturowe i ekonomiczne.
Jednym z największych wyzwań XXI jest bowiem utrzymanie w ryzach gospodarki na tyle, aby nie szkodziła ona środowisku naturalnemu. Ponadto coraz większą uwagę zwraca się na traktowanie pracowników oraz udział firm w życiu publicznym. Powszechniejsze staje się wśród przedsiębiorstw przyjęcie dokumentów strategicznych, które skupiają zasady wdrażania polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. Podobnie postąpiła firma Sodexo, która niedawno podsumowała ten obszar aktywności we wnikliwym raporcie.
Społeczna odpowiedzialność biznesu usług dla firm
Publikacja Sodexo dowodzi, że to międzynarodowe przedsiębiorstwo świadczy usługi dla firm w sposób rozważny i uwzględniający cele różnych grup. A to zadanie niełatwe, ponieważ skala działalności jest naprawdę ogromna. Usługi dla biznesu są dostarczane przez Sodexo aż 100 milionom konsumentom na całym świecie. Oddziaływanie gospodarcze, kulturowe i społeczne jest zatem olbrzymie, dlatego firma postanowiła wdrożyć uniwersalne standardy wspierające zrównoważony rozwój.
Priorytetem było m.in. wycofanie plastikowych artykułów jednorazowego użytku. Usługi dla biznesu, zwłaszcza w zakresie żywienia pracowników, generują dużo sytuacji, w których takie produkty pojawiały się bardzo często. Odpowiednie zorganizowanie procesu logistycznego sprawiło, że postawiony cel udało się osiągnąć. Sodexo od lat świadczy usługi dla firm i historia pokazuje, że to nie pierwszy sukces przedsiębiorstwa. Plan Better Tomorrow pierwszy raz przyjęto w 2005 roku, a obecnie składa się on z 9 głównych zobowiązań.
Warto nadmienić, że Sodexo kieruje się zaleceniami ustalonymi przez ONZ w Agendzie 2030 (17 celów zrównoważonego rozwoju). Tym samym wszystkie usługi dla biznesu uwzględniają m.in. rolę Sodexo jako pracodawcy, firmy świadczącej usługi oraz korporacji. W macierzy celów pojawia się też analiza wpływu przedsiębiorstwa na ludzi, społeczności oraz środowisko. Zachęcamy do odwiedzenia strony Sodexo i zapoznania się ze szczegółowymi zapisami Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2021. To cenne źródło wiedzy, które może być pożyteczną inspiracją dla innych podmiotów świadczących usługi dla firm lub indywidualnych klientów.
źródło: artykuł partnera