reklama
PodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Utrudnienia na europejskich lotniskach

Podróżowanie tego lata miało być ułatwione, w porównaniu do okresu pandemicznego i idącymi za tym obostrzeniami. Teraz, kiedy wiele krajów zrezygnowało z całości lub większości restrykcji, podróżujący zmagają się z innymi problemami. 

 

 

Setki odwołanych lotów, braki kadrowe, strajki pilotów oraz personelu pokładowego, tłumy zdezorientowanych ludzi na lotniskach, ogromne kolejki i wielka niewiadoma – z tym obecnie muszą mierzyć się turyści podróżujący po Europie.  

reklama

Gdzie możemy spodziewać się utrudnień?

  • Na cały chaos w lotnictwie składają się m.in. braki kadrowe lotniska Schiphol w Amsterdamie. Z tego też powodu linia lotnicza KLM odwołała część zaplanowanych lotów. 
  • Z kolei w Szwecji, strajk pilotów przyczynił się do utrudnień linii lotniczej SAS. Jednego dnia linia odwołała, aż 70 proc. zaplanowanych lotów. 
  • Kolejne strajki zapowiadane są w Hiszpanii. Tam strajkować ma personel pokładowy linii Ryanair. 
  • Linia Wizz Air również zmaga się z trudnościami i do tej pory odwołała już setki lotów. Niemożliwe będą loty m.in. z Prisztiny, Tuzli, Lublany, Belgradu, oraz Ochrydy.

„Aby móc uniknąć dalszych odwołań  i zapewnić punktualność, odpowiednio dostosowujemy siatkę połączeń, mając na uwadze miejsca, w których zaobserwowaliśmy częstsze występowanie problemów, na przykład: problemy z alokacją slotów, terminami realizacji”- tak brzmi oświadczenie linii WizzAir. 

Z problemami zmagają się także takie linie jak British Airways, czy Lufthansa. 

Problemy linii lotniczych są wynikiem także braków kadrowych. Liczba personelu została zmniejszona w wyniku pandemii. Dlatego, że ze względu na restrykcję obowiązujące w wielu krajach, ilość podróżujących zdecydowanie zmalała. Teraz kiedy turystów jest dużo więcej, brakuje ludzi, którzy mogliby obsłużyć tę ilość. 

Bądź świadom swoich praw 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez AirHelp, aż 85% pasażerów nie dochodzi swoich praw, gdyż nie jest ich świadoma. 

W wyniku odwołania lotu, linia lotnicza jest zobowiązana do zapewnienia nam alternatywnego lotu do celu naszej destynacji. W przypadku kilkugodzinnego opóźnienia powinien być zapewniony dostęp do jedzenia i picia, który oczywiście będzie pokryty ze środków danej linii. Pasażer może otrzymać także odszkodowanie w wysokości od 250-600 euro, w zależności od długości lotu. 

 

Skarżyńska

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button