reklama
KategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Uwaga, drogowcy wejdą na S86 już w piątek. Czas wielki remont. HARMONOGRAM

reklama

Remont alei Roździeńskiego, czyli S86 od Katowic do Sosnowca zacznie się 26.09, ale drogowcy będą tu działać już w piątek 23.09. Muszą wyznaczyć nowe pasy ruchu i ustawić ograniczenia. S86 pojedziemy tylko 60 km/h.

 

To znaczy, że w piątek po południu na S86 między Katowicami a Sosnowcem mogą być większe korki, niż zwykle. Drogowcy pojawią się tu już 23.09 po południu. Wcześniej, bo w środę 21.09 zostały również ustawione tablice informujące o rekomendowanych objazdach. Są na węzłach drogi ekspresowej S1 w Podwarpiu oraz Dąbrowa Górnicza Sulno i DK86 Murckowska w Katowicach. Taka tablica stoi też na przy Ikei. To wszystko znaki, że zaczynają się prace na S86, najbardziej zatłoczonej drodze regionu.

CZYTAJ TEŻ NA TVS.PL

TYMCZASOWO PODPARTY WIADUKT NA S86 MA JUŻ 3 LATA

reklama

W piątek 23.09 wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu, która poprzedzi poniedziałkowe rozpoczęcie frezowania prawego i środkowego pasa jezdni w kierunku Katowic – informuje GDDKiA. I podają kolejność prac: – Najpierw zmianie ulegnie oznakowanie poziome. Wyznaczymy dwa pasy ruchu. Dostępna szerokość jezdni pozwolili na utworzenie lewego pasa ruchu o szerokości 2,75 m i prawego o szerokości 3 m. Włączenia do drogi ekspresowej będą odbywać się z wykorzystaniem linii zatrzymania oraz znaku STOP.  

Ta część prac (oznaczenia poziome) potrwa do poniedziałku 26.09, kiedy to oznakowanie poziome zostanie uzupełnione o pionowe. Wtedy też wprowadzony zostanie zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe i autobusy. – Ograniczymy również dopuszczalną prędkość do 60 km/h – mówią przedstawiciele GDDKiA.

Harmonogram prac na S86

„Prawdziwe” prace na S86 zaczną się po weekendzie. Wtedy rozpocznie się usuwanie zużytej nawierzchni jezdni. Jeśli warunki pogodowe pozwolą, frezowanie będzie odbywać się w dzień i w porze nocnej. Tam, gdzie okaże się to zasadne, sfrezowana zostanie również warstwa wiążąca nawierzchni. Równocześnie w miejsce sfrezowanej nawierzchni wbudowywana będzie nowa mieszanka kruszywa i asfaltu.  

Wykonawca do realizacji robót asfaltowych zabezpieczył dwa zespoły pracowników do układania warstw, wraz z kompletem walców oraz sprzętu pomocniczego. Taka organizacja placu budowy zapewni optymalne przeprowadzenie remontu – informuje GDDKiA. -Ten zakres robót powinien zakończyć się do piątku (30.09), kiedy to frezowanie rozpocznie się na jezdni w kierunku Sosnowca. Poprzedzi to zmiana organizacji ruchu, którą rozpoczniemy 28 września (środa). 

GDDKiA zapowiada, że remont pasów lewych i środkowych na obu jezdniach zakończy się do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni. Następnie rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego. W tym etapie użytkownicy drogi również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. Przewidujemy, że zakończenie remontu tego odcinka powinno nastąpić do 15 listopada 2022.

GDDKiA wyjaśnia powody remontu

Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat. Ostatnie prace były tu w 2009. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim. –  Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni – informuje GDDKiA.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button