reklama
KategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Uwaga na A1 w woj. śląskim. Remont potrwa aż trzy miesiące

Prace będą trwać też w wakacje

reklama

Zwężenie i ograniczenie prędkości na A1 na odcinku Gliwice – Knurów. Drogowcy naprawiają dylatację. Prace potrwają do sierpnia 2022.

Autorka: Monika Taranczewska

Zwężenie na A1 w Knurowie. Od piątku, 6 maja 2022, na autostradzie A1 między Gliwicami a Knurowem są zwężenia do dwóch pasów w każdą stronę. Normalnie są tu trzy pasy. To Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabrała się za wymianę dylatacji na wiadukcie. Dwa pasy to i tak dobrze. Kiedy GDDKiA prowadziła prace przygotowawcze, tuż po majówce, ruch był zwężony do jednego pasa. Co oznacza jedno: wielki korek. Prace przy dylatacji potrwają od maja do sierpnia 2022.

-Wyłączamy z ruchu całą jedną jezdnię i przerzucamy ruch na drugą jezdnię. Wprowadzamy nową organizację ruchu – wyjaśniał TVS Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Zamknięta została jezdnia w kierunku północnym, czyli Łodzi, a cały ruch przerzucony jest na jezdnię w kierunku granicy z Czechami (na południe). Uwaga, na tym odcinku jest też ograniczenie prędkości do 60 km na godzinę.

reklama

Niestety, GDDKiA wprowadziła objazd dla kierowców, którzy jadą z południa i chcą wjechać na węzeł Knurów w kierunku na Knurów – Gierałtowice. Oni muszą skorzystać z objazdu i nawrócić na węźle Sośnica wjeżdżając już jezdnią południową. – Całość prac powinna zostać wykonana do trzech miesięcy – zapowiada Marek Prusak.

Powodem tych utrudnień jest wymiana urządzeń dylatacyjnych na estakadzie w Knurowie.

Przypomnijmy. ten odcinek autostrady A1 w woj. śląskim oddano do użytku w roku 2009.

CZYTAJ TEŻ:

WIADUKT NAD EKSPRESÓWKĄ PODPARTY „TYMCZASOWO”. I TAK JUŻ OD DWÓCH LAT

Montują wiadukt kolejowy na A1 w Pyrzowicach

Z kolei nieco dalej na północ, na autostradzie w Pyrzowicach, są kolejne prace. To inwestycja PLK. Nad A1 montowany jest 57-metrowy wiadukt kolejowy długo oczekiwanej kolei na lotnisko. Tędy pociąg dojedzie do stacji lotnisko. Konstrukcja waży aż 220 ton, a nasuwanie postępuje w tempie trzech metrów na godzinę. Z tego powodu w nocy z 5 na 6 oraz 6 na 7 maja 2022 trzeba było nawet kilka razy na chwilę zamknąć A1. Ale zaledwie na ok. 10 minut. Natomiast nie wiadomo, co z remontem pofalowanej A1 na tym odcinku. GDDKiA wciąż czeka na analizy.

UTRUDNIENIA I KORKI NA A1. ZOBACZ WIDEO

reklama

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button