reklama
Kategorie

W Rybniku będzie można …uratować ludzkie życie na zakupach!

reklama

Zarejestruj się jako dawca szpiku oraz komórek macierzystych i uratuj komuś życie – to hasło przewodnie akcji, która w dniach 11 i 12 lutego odbędzie się w galerii Focus Park w Rybniku. Współorganizatorem akcji jest fundacja DKMS, która od 2008 roku zarejestrowała w Polsce ponad milion potencjalnych dawców.

-To niezwykłe, że każdy z nas ma w sobie potencjał, aby uratować życie ludzkie – mówi Sonia Kostecka, dyrektor Focus Park. -Organizując akcję rejestracji dawców szpiku kostnego oraz komórek macierzystych chcemy dać możliwość włączenia się w tę niezwykłą inicjatywę-  dodaje Sonia Kostecka.

 

reklama

Fundacja DKMS na świecie działa już od 1991 roku, a w Polsce od 2008. Dzięki jej działaniom szansę na nowe życie przekazano ponad 58 tysiącom osób na całym świecie. W Polsce co godzinę ktoś dowiaduje się, że ma białaczkę. Nowotwór krwi to choroba, która dotyka wszystkich bez względu na wiek. Na szczęście każdy też może pomóc. Niestety jednak potrzebne jest bardzo precyzyjne, prawie stuprocentowe dopasowanie materiału od dawcy i biorcy. Takie dopasowanie zdarza się raz na 20 tys., a czasami raz na milion. Szanse na znalezienie odpowiedniego dawcy rosną więc wraz z liczbą zarejestrowanych.

 

Akcja w Focus Park polega na rejestracji potencjalnych dawców i pobraniu wymazu z policzka przy pomocy pałeczki z wacikiem. Dalej próbka wymazu trafia do badania. Jeżeli materiał genetyczny zostanie dopasowany, wówczas fundacja skontaktuje się i zaprosi nas na pobranie szpiku kostnego lub komórek macierzystych. Obie procedury są powszechnie stosowane na całym świecie już od lat 80-tych i nie wiążą się z ryzykiem dla dawców. Więcej informacji na ten temat można przeczytać na stronie fundacji www.dkms.pl.

 

Strefa rejestracji znajdzie się na pierwszym piętrze galerii. Akcja odbędzie się w dniach 11 i 12 lutego w godzinach od 9:00 do 21:00. Zachęcamy wszystkich do rejestracji. To moment, w którym możemy uratować czyjeś życie.(źr:informacja prasowa)

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button