reklama
BiznesKategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

Zaczyna się remont S86. Znów będą gigantyczne korki TERMINY

To będzie drogowy armagedon. W poniedziałek 26.09 zaczyna się remont S86 Katowice – Sosnowiec. Ale GDDKiA zapowiada, że drogowcy będą pracować w dzień i w nocy. 

 

Jedziecie właśnie Roździeńskiego z Sosnowca do Katowic? Możliwe, że stoicie w korku. Przy Ikei to normalne. Będzie jeszcze gorzej. 26.09 rozpoczyna się remont S86, tej jednej z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Poinformowała o tym właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

O TYM, CO DZIEJE SIĘ NA S86 TU:

NOWE OZNAKOWANIE NA S86 NA CZAS REMONTU

reklama

 

-26 IX Rozpoczynamy remont nawierzchni na S86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami. Podczas tego remontu do dyspozycji auta będą miały po 2 pasy w każdym z kierunków. Jeśli warunki pozwolą, prace będą odbywały się w dzień i w nocy – napisali na Twitterze w poniedziałek 19.09 przedstawiciele GDDKiA.

A kierowcy od razu zaczęli narzekać: To będzie armagedon! Dlaczego ten remont nie był prowadzony latem, gdy ruch jest mniejszy?

Zapytaliśmy o to już kilka tygodni temu Marka Prusaka, rzecznika katowickiego oddziału GDDKiA.

– Możemy próbować planować realizację tych remontów w okresie wakacyjnym. Jednak z uwagi na ustawę prawo zamówień publicznych bardzo trudno przewidzieć kiedy sprawa rozstrzygnie – wyjaśnił.

Obawy kierowców są zasadne. Każdej doby S86 między Sosnowcem a Katowicami przejeżdża ponad 112 tys. pojazdów. Rocznie 14,5 miliona pojazdów jedzie z Katowic do Sosnowca, a 14 mln – z Sosnowca do Katowic. 

Korki tu to codzienność. Rano ciągną się nawet od szpitala św. Barbary – w stronę Katowic, a po południu – od Ikei – w stronę Sosnowca. Zaś kiedy na Roździeńskiego jest stłuczka czy wypadek, stoi pół miasta – tunel, Murckowska, nawet węzeł z A4, korkują się równoległe ulice w Dąbrówce czy Szopienicach.

Ale remont jest konieczny. Warstwa ścieralna na S86 była wymieniania w 2009 roku.

-Średni okres trwałości warstwy ścieralnej wynosi 10 lat. Przy natężeniu ruchu ponad 100 tys. poj. na dobę zużycie nawierzchni następuje szybciej. Brak remontu spowoduje degradację warstw nośnych – wyjaśniają przedstawiciele GDDKiA.

Jaki jest zakres prac na Roździeńskiego?

Szerszy niż tylko wymiana nawierzchni na 6-kilometrowym odcinku trasy Katowice – Sosnowiec.

– Na prawych pasach będziemy również wchodzić głębiej, aby poprawić trwałość wykonywanego remontu. Chcemy zdążyć przed okresem jesiennym, opadami i niższymi temperaturami – mówi Marek Pruska

Remont kosztuje prawie 25 mln zł. Termin zakończenia prac to styczeń 2023 roku, ale jest szansa, że skończą się wcześniej.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button