ZTM montuje nowe tablice na przystankach. Niby takie same, ale jednak inne [ZDJĘCIA]
Zarząd Transportu Metropolitalnego zainstalował w 18 gminach na blisko 90 przystankach komunikacji miejskiej kolejne tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. To urządzenia, dzięki którym pasażerowie wiedzą, za ile minut przyjedzie ich autobus, tramwaj i trolejbus. Transformacja cyfrowa objęła także solarne automaty biletowe oraz Punkty Obsługi Klienta.
Zimowa nuda? Nie z TVS! Sprawdź nasze serialowe HITY!
Zarząd Transportu Metropolitalnego, największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce, przechodzi transformację cyfrową. Pierwszy kwartał 2021 r. to okres znacznego przyspieszenia tego procesu. Zmianą, którą pasażerowie najbardziej docenią i najszybciej zauważą, jest znaczne zwiększenie liczby tablic SDIP przy przystankach komunikacji miejskiej. ZTM uruchomił 59 nowych takich urządzeń, a kolejnych 30 czeka na odbiór techniczny.
Od 22 marca podróżni będą mogli załatwiać większość spraw przez Portal Klienta, aplikacje mobilne lub w automatach biletowych.
Solarne automaty biletowe zyskały nową funkcjonalność. Od końca lutego pasażerowie mogą w nich płacić kartą.
Prawie 90 nowych tablic informacyjnych w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej
Zarząd Transportu Metropolitalnego właśnie zintegrował z systemem elektronicznych tablic informacyjnych kolejnych 59 urządzeń. Dzięki każdemu z nich pasażerowie mogą dowiedzieć się, za ile minut przyjedzie dany autobus, tramwaj lub trolejbus. Tym samym podróżnym służy już w sumie 309 takich urządzeń w 22 gminach. Kolejnych 30 tablic zostało już zainstalowanych, obecnie trwają ich odbiory techniczne. Specjaliści z ZTM i GZM sprawdzają m.in. dokumentację techniczną oraz właściwe działanie tablic.
– Rozwój Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej to bardzo ważny punkt naszej działalności. Chcemy w jak największym stopniu ułatwiać przemieszczanie się komunikacją publiczną. Docelowo uruchomimy ponad 550 elektronicznych tablic – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Nowe urządzenia działają już m.in. w Będzinie, Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Rudzie Śląskiej, Siemianowicach Śląskich, Zabrzu, Sosnowcu i Katowicach. – Oddajemy do użytku nowoczesne rozwiązanie. Tym samym komunikacja miejska staje się jeszcze bardziej przyjazna. W porównaniu do poprzednich wersji, nowe urządzenia mają dodatkowe udogodnienia. Chodzi m.in. o wyświetlanie informacji po obu stronach oraz ich zmieniony kształt, dzięki czemu treści są lepiej czytelne. Ponadto na każdej tablicy znajduje się kamera, która dba o bezpieczeństwo i przeciwdziała aktom wandalizmu – dodaje Gutowska.
Na tym zmian w ZTM nie koniec. Portal Klienta, aplikacja mobilna, automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera zastąpią Punkty Obsługi Klienta
– Idziemy z duchem czasu. Sprawy załatwiane w POK, pasażerowie będą mogli załatwić zdalnie. Tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w dzisiejszych czasach. Podróżni, którzy preferują bardziej tradycyjne rozwiązania, nadal będą mogli wszystko załatwić w 10 Punktach Obsługi Pasażera – wskazuje Andrzej Stangret, zastępca dyrektora ds. handlowych w Zarządzie Transportu Metropolitalnego.
– Do tej zmiany przygotowywaliśmy się kilka miesięcy. W ubiegłym roku m.in. wprowadziliśmy możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu. Ponadto zwiększyliśmy zakres uprawnień Punktów Obsługi Pasażera oraz wydłużyliśmy ich godziny otwarcia. Warto wspomnieć o aplikacji „Mobilny ŚKUP”, którą w ubiegłym roku udostępniliśmy, a z początkiem tego roku rozszerzyliśmy jej funkcjonalność – dodaje Stangret.
ZTM: Automaty solarne z nową funkcjonalnością. Będzie również 48 nowych biletomatów
Cyfryzacja obejmuje nie tylko opisywane tablice SDIP i punkty obsługi, ale również kanały sprzedaży. Nową funkcjonalność zyskały solarne automaty biletowe. Od końca lutego w urządzeniach tych można płacić kartą. To pilotażowy program, dzięki któremu uruchomiono 10 takich punktów sprzedaży. Urządzenia te zostały zainstalowane w gminach, gdzie do tej pory nie funkcjonowały żadne biletomaty. Przypomnijmy jednocześnie, że Zarząd Transportu Metropolitalnego równolegle prowadzi postępowanie przetargowe na zakup 48 stacjonarnych biletomatów.
red: W.Żegolewski źródło: Zarząd Transportu Metropolitalnego
Śląskie cały czas do góry w statystykach! Obostrzenia będą także u nas?
Śnieg w Katowicach? To zobaczcie jak sypie w Wiśle! Narciarski warun w Beskidach bardzo dobry!
Seniorów po covidzie w Katowicach rozrusza personalny trener! Funduje go miasto