Pozycjonowanie stron od A do Z
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy inwestowanie w pozycjonowanie strony www bądź sklepu e-commerce ma sens. Często też pojawiają się pytania, czy środki przeznaczone na ów cel zwrócą się, a jeśli tak, to kiedy? Jak brzmi odpowiedź na powyższe pytania? Dlaczego pozycjonowanie Twojej strony ma sens? Jak przebiega cały proces SEO i z jakimi kosztami jest związany? Zachęcamy do lektury!
Pozycjonowanie stron www – czy warto w to zainwestować?
Zacznijmy od odpowiedzi na pierwsze z pytań ‒ dlaczego pozycjonowanie Twojej strony ma sens?
Każdego dnia użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google różnego typu frazy, osoby w różnym wieku szukają w sieci ubrań, artykułów gospodarstwa domowego, gadżetów, usług, produktów spożywczych ‒ praktycznie wszystkiego.
Odpowiedzi wyświetlane są w przeciągu kilku sekund od wpisania zapytania. Wyniki wyszukiwania Google nie są oczywiście przypadkowe. Google ocenia strony pod wieloma względami, wśród czynników rankingowych wymienić między innymi możemy frazy kluczowe, szybkość ładowania strony, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne ‒ lista jest długa. W pierwszej kolejności wyświetlane są strony, które roboty Google’a uznają za najbardziej wartościowe dla użytkownika. I tutaj przechodzimy do sedna.
Zainteresowaniem użytkowników cieszą się wyłącznie witryny znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na druga stronę wyszukiwarki przeklikuje się bardzo niewiele osób. Strony z TOP 10 są więc witrynami z największym wartościowym ruchem.
Właśnie dlatego warto zainwestować w skuteczne pozycjonowanie. Dzięki temu użytkownik szukający oferowanych przez nas produktów, usług bądź informacji z branży szybko znajdzie naszą ofertę lub bloga.
Dobrze też podkreślić, że pozycjonowanie strony to nie tylko widoczność w wynikach wyszukiwania. Strony internetowe, które znajdują się w TOP 10, mają większy autorytet i cieszą się wizerunkiem eksperta w branży.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych? W pierwszej kolejności przeprowadzany jest audyt SEO, który dostarcza wielu informacji na temat kondycji strony i koniecznych zmian. Następnie wykonywanie są działania bezpośrednio na stronie (on-site) i poza stroną (off-site).
Audyt strony – pierwszy etap pozycjonowania
Jak już wspomnieliśmy powyżej, pozycjonowanie strony internetowej rozpoczyna się od audytu. Audyt polega na weryfikacji strony pod kątem ważnych dla pozycjonowania czynników. Analizowane są takie kwestie, jak zagęszczenie słów kluczowych, unikalność treści strony, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, adresy URL. Sprawdzane są także ogólna funkcjonalność strony, a także działania konkurencji, (analiza konkurencji wskazana jest zarówno podczas audytu, jak również na etapie późniejszych działań z zakresu pozycjonowania).
Audyt SEO strony dostarcza wielu informacji dotyczących między innymi najpoważniejszych błędów, działań, które należy wykonać w pierwszej kolejności, aby strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wszystko to umożliwia przygotowanie strategii pozycjonowania.
Proces pozycjonowania strony ‒ on-site
Proces pozycjonowania stron obejmuje działania w obrębie witryny. Aby strona zyskała wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, musi być przyjazna dla użytkowników, a jednocześnie zoptymalizowana pod kątem SEO (Search Engine Optimization). O jakich działaniach tutaj mówimy?
Frazy i słowa kluczowe
Słowa i frazy kluczowe, na które będziemy pozycjonować naszą stronę www są niezmiernie ważne. Powinny zawierać informacje na temat naszej oferty, a jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne, również obszaru działania. Dzięki temu dotrzemy do potencjalnych klientów przebywających w miejscowości, województwie czy dzielnicy, na terenie których świadczymy usługi.
Techniczna optymalizacja strony
Należy też przeprowadzić optymalizację techniczną strony, są to takie działania, jak:
- usunięcie błędów 404
- wdrożenie certyfikatu SSL
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, czyli responsywność
- linkowanie wewnętrzne
- optymalizacja adresów URL
- zmiany w kodzie strony
- optymalizacja prędkości ładowania
Content marketing
Optymalizacja strony internetowej to także wartościowe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści. Należy więc zadbać o unikalne opisy produktów i usług, dobrze też zdecydować się na prowadzenie bloga oraz publikację na portalach zewnętrznych. Teksty powinny odpowiadać na najczęściej zadawane pytania użytkowników, ważne też, by w zrozumiały, ciekawy sposób opisywały nasze produkty i usługi.
Przy przygotowywaniu treści z pewnością dużą pomocą będą specjalistyczne narzędzia, na przykład takie, jak Surfer SEO, Ahrefs, Google Search Console. Należy też zapoznać się z tekstami naszej konkurencji ‒ oczywiście tymi, które znajdują się w TOP 10.
Pozycjonowanie stron internetowej – działania off-site
Przejdźmy teraz do działań poza stroną internetową. Tutaj na pierwszym miejscu wymienić należy profil wartościowych linków. Pozyskiwanie linków przychodzących z domen powiązanych tematycznie z naszym biznesem z pewnością przełoży się na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania Google.
Off-site to także działania w mediach społecznościowych, wizytówka Google Moja Firma, NAP-y.
Analiza działań i efektów
Należy na bieżąco weryfikować efekty pozycjonowania i, jeśli jest taka potrzeba, optymalizować działania. Powinniśmy zweryfikować zachowania użytkowników, przeglądać strony konkurencji, aktualizować treści strony. Tutaj dużą pomocą będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Analytics oraz Google Search Console.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Kolejne z pytań, które często pojawia się w przypadku pozycjonowania stron, dotyczy oczywiście kosztów z tym związanych. Oczywiście udzielenie konkretnej odpowiedzi na to pytanie jest trudne, w porządnych agencjach SEO wycena przygotowywana jest indywidualnie, a uzależniona jest od takich czynników, jak:
- specyfika branży
- konkurencyjność
- historia domeny
- zakres prac, jakie wykonać musi zespół SEO.
Pierwsze efekty pozycjonowania strony
Po jakim czasie pojawiają się pierwsze efekty pozycjonowania stron? Tak samo, jak w przypadku cennika, uzależnione jest to od kilku czynników, między innymi od zakresu prac i historii domeny. Zazwyczaj jednak pierwszych efektów spodziewać się można po około 3 miesiącach, po 6 miesiącach cieszyć się już możemy konkretniejszymi rezultatami, po roku w pełni satysfakcjonującymi.
Pozycjonowanie stron www a sklepów internetowych – czy wygląda tak samo?
Wiele osób zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych wygląda tak samo, jak pozycjonowanie sklepów e-commerce. Odpowiadamy! Pozycjonowanie sklepu internetowego przebiega bardzo podobnie do pozycjonowania stron www ‒ musimy wykonać audyt, przeprowadzić analizę konkurencji, przygotować unikalne treści. Przy sklepach e-commerce do czynienia jednak mamy z większą liczbą podstron.
Pozycjonowanie strony – samodzielnie czy z agencją SEO?
Czy o pozycjonowanie strony internetowej warto zadbać samodzielnie, czy lepiej zdać się na pomoc agencji SEO? Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest wieloetapowym, czasochłonnym procesem.
Działania wymagają specjalistycznej wiedzy, zaangażowania, bardzo często konieczne jest użycie specjalistycznych, płatnych narzędzi. Co więcej, brak doświadczenia w pozycjonowaniu strony może sprawić, że popełnimy błędy, skutkiem których będą awaria strony www oraz utrata pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto więc kwestie widoczności strony powierzyć specjalistom.
Zwiększenie widoczności witryny z 1stplace
1stplace działa w obszarze e-marketingu, żeby każda z firm mogła stać się gigantem w swojej branży. Zespół specjalistów przygotowuje strategię działań osobno dla każdego klienta, zawsze wybiera optymalne w danym przypadku rozwiązania – nawet jeśli są najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne w realizacji.
Jeśli szukasz dobrej agencji SEO specjalizującej się w pozycjonowaniu stron www sprawdź https://1stplace.pl/pozycjonowanie/
Agencja zapewnia kompleksowe usługi, począwszy od audytu strony i przygotowania strategii pozycjonowania po działania w obrębie stron internetowych i sklepów e-commerce oraz poza witrynami. Pozycjonowanie stron internetowych to niejedyna usługa 1stplace. Agencja zajmuje się również kampaniami Google & FB Ads.
Chcesz zwiększyć widoczność biznesu w internecie? Zacznij działać już dziś i nie daj się konkurencji!
źródło: artykuł partnera