57 milionów na drogi rowerowe i centrum przesiadkowe w Tarnowskich Górach
Do Tarnowskich Gór trafi 48 milionów złotych ze środków unijnych na realizację projektu rozbudowy centrum przesiadkowego wraz z budową infrastruktury rowerowej! Resztę (niecałe 9 mln zł) dołoży miasto. Decyzję o dofinansowaniu tarnogórskiego projektu podjął właśnie Zarząd Województwa Ślaskiego. Centrum przesiadkowe zintegruje 4 środki transportu w Tarnowskich Górach: autobus, pociąg, samochód i rower.
Jak wygląda eskorta na porodówkę w wykonaniu policji? Co dalej z Ruchem Chorzów?
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
Cała koncepcja miała swój początek we wrześniu 2017 roku, była również konsultowana z mieszkańcami naszego miasta. Następnym krokiem w 2018 roku było podjęcie porozumienia o współpracy w sprawie dróg rowerowych z Powiatem Tarnogórskim. Dzięki temu porozumieniu tak skomplikowany i wielowątkowy projekt jest możliwy do zrealizowania. Gminę i powiat połączyła potrzeba rozwoju publicznego transportu zbiorowego, infrastruktury rowerowej oraz ograniczenia niskiej emisji na terenie Miasta Tarnowskie Góry.
– W ramach rozbudowy i zagospodarowania centrum przesiadkowego powstanie nie tylko parking typu „park&ride” na około 200 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wraz z miejscami dla osób niepełnosprawnych czy stanowiska „kiss&ride” z postojem do 1 minuty, ale także zatoka autobusowa, jezdnie manewrowe, 6 miejsc postojowych dla elektrycznych samochodów osobowych wraz ze stacjami szybkiego ładowania. Oprócz tego pojawi się setka zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych – mówi Piotr Korab, oficer rowerowy miasta.
Planowana infrastruktura rowerowa będzie liczyła 28,2 km. Ponad to rewitalizacji zostanie poddany obszar miasta o wielkości 2,4 h pomiędzy Halą Targową a dworcem PKP. Powstanie także ponad 145 metrowy oświetlony tunel pieszo-rowerowy w nasypie kolejowym w rejonie ul. Częstochowskiej w kierunku ul. Lasowickiej. Przedsięwzięcie jest zgodne ze standardami i wytycznymi kształtowania infrastruktury rowerowej w Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii.
Planowany termin zakończenia realizacji projektu to czerwiec 2023 roku.
– Tak długo wyczekiwana przez mieszkańców sieć tras rowerowych wraz z bezpłatnymi parkingami, połączy nareszcie dzielnice miasta z jego centrum. Zadanie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że jedna firma, która wygra przetarg, zaplanuje i wykona inwestycję – podkreśla Piotr Korab.
Projekt obejmie swoim zasięgiem następujące ulice: Częstochowską, Opatowicką, Sielankę, Janasa, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Litewską, Pyskowicką, wzdłuż torowiska kolejki wąskotorowej na odcinku od ulicy Parkowej do ulicy Cegielnianej, Nakielską, Częstochowską wraz z łącznikiem rowerowym łączącym ulicę Mościckiego z Łączną, Sienkiewicza, 9-Maja, Piłsudskiego, Bytomską, Legionów, Gliwicką, Bałtycką, rejon obwodnicy DK11 na odcinku od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką, rejon skrzyżowania ul. B. Śmiałego z ul. Młodości, Opolską. Centrum przesiadkowe zostanie skomunikowane z ulicą Oświęcimską.
Będzie podwyżka 500 plus? Rząd tego nie wyklucza! Od kiedy?!
Śląskie: Puma wróciła! Widziano ją pod Bieruniem! Władze wydały OSTRZEŻENIE
Elektrownia atomowa stanie 40 kilometrów od Katowic? Ma ją zbudować najbogatszy Polak!