Bytom doczeka się modernizacji linii kolejowej. PKP PLK wyda na to ponad 1,5 mld zł
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na przebudowę magistrali węglowej, obejmującej odcinek linii kolejowej nr 131, która przebiega przez Bytom. Na modernizację PKP PLK wyda ponad 1,5 mld zł.
TOP 5 Silesia Flesz sprawdza, czy śląskie jest gotowe na koronawirusa!?
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
Modernizacja magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór, Lublińca oraz Kluczborka oraz pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni.
Prace będą obejmowały roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb, Bytom Północny oraz posterunku odgałęźnego Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem.
Warto podkreślić, że zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, w tym rozbiórkę peronu 1 i likwidację wiaty peronowej, modernizacje 2, 3 i 4 peronu, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji hali nad peronami oraz wymianę poszycia dachu, a także wykonanie kanalizacji deszczowej oraz powstanie nowych elementów małej architektury.
-Cieszymy się, że inwestycja kolejowa o wartości 1,5 mld zł będzie realizowana w Bytomiu. Komunikacja publiczna to jeden z naszych priorytetów. Jeśli PKP zrealizuje swoje plany modernizacyjne, a gmina pozyska dofinansowanie na budowę centrum przesiadkowego, komfort podróżujących komunikacją publiczną znacząco się poprawi – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.W ramach zaplanowanych prac oprócz remontów torów i stacji kolejowych zmodernizowane lub wybudowane od podstaw zostaną również budynki i urządzenia służące prowadzeniu i sterowaniem ruchu kolejowego.Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z większą prędkością. Poprawi się też komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Radzionków – Nakło Śląskie realizowane będą w ramach projektu modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo.