Bytom: Modernizowana linia kolejowa nr 131 pod nadzorem
Ponad 11 mln zł będzie kosztował nadzór nad modernizacją połączenia kolejowego między Chorzowem – Batorym a Bytomiem i Nakłem Śląskim, czyli linią nr 131.
Zimowa nuda? Nie z TVS! Sprawdź nasze serialowe HITY!
Nadzór obejmie projekty i budowę jednej z najważniejszej w naszym regionie linii kolejowych, której modernizacja nie tylko zwiększy dostęp do kolei, ale przede wszystkim ma usprawnić połączenie Górnego Śląska z Trójmiastem.
Modernizacja linii kolejowej nr 131 realizowana przez PKP PLK w naszym mieście to nie tylko przebudowa infrastruktury, ale również szansa na zwiększenie ruchu pasażerskiego do Katowic, Gliwic, Tarnowskich Gór i lotniska w Pyrzowicach – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami inwestora oraz zarządcy linii, z którymi omawiamy podczas spotkań realizację tej ważnej dla miasta inwestycji – podkreśla Michał Bieda.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji oraz przebudowę linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Na modernizację PKP PLK wyda ponad 1,2 mld zł. Teraz podpisano z kolei umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem projektów budowlanych, projektów wykonawczych i wykonaniem robót budowlanych na inwestycji Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Umowa na nadzór zapewni sprawną realizację przedsięwzięcia – właściwe zarządzanie, terminowe wykonania, w tym koordynacje wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu oraz prowadzenie nadzoru środowiskowego. Warto dodać, że zadaniem inżyniera kontraktu będzie czuwanie nad procesem inwestycyjnym – nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami, dbałość o odpowiednią jakość wykonywania, uwzględnianie stosowanych rozliczeń finansowych Unii Europejskiej, która współfinansuje projekt.Umowa na „Pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie” ma wartość 11,5 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Multiconsult Polska sp. z o.o.
Modernizacja obejmie także stację Bytom – Karb i Bytom – Północny, która zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Warto dodać, że na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne. W ramach zaplanowanych prac zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych.
Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z większą prędkością. Poprawi się też komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Radzionków – Nakło Śląskie realizowane będą w ramach projektu modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo.
źródło: UM Bytom
Katastrofa helikoptera w okolicach Pszczyny! Nie żyją dwie osoby