reklama
Kategorie

Darmowa komunikacja miejska w Jastrzębiu-Zdroju. Kto pojedzie za darmo?

reklama

Bezpłatna komunikacja na terenie Jastrzębia-Zdroju dla wszystkich pasażerów bez względu na wiek i miejsce zamieszkania. Pasażerowie, którzy posiadają bilet i czują się poszkodowani mogą wnioskować do MZK o zwrot kosztów.

 

 

Co za #DZBANY z Sosnowca! Szuka ich prezydent! A policjanci z Gliwic płaczą pod fotoradarem!


Bez biletu można podróżować na terenie Jastrzębia-Zdroju wszystkimi liniami MZK do niedzieli 24 lutego, a więc do końca ferii. Taką decyzję podjęła Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju w sytuacji, gdy bez zakłóceń funkcjonuje nieco ponad połowa komunikacji na terenie miasta.

reklama

Wiem, że to nie zrekompensuje wszystkich trudności, ale zapewniam, że w tym czasie pracujemy intensywnie nad przywróceniem połączeń autobusowych w stu procentach. Proszę o cierpliwość i zrozumienie – mówi Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju.

Osoby, które posiadają bilet miesięczny, dwutygodniowy czy tygodniowy i czują się poszkodowane, powinny wysłać do MZK wniosek o zwrot kosztów za brak możliwości korzystania z komunikacji mimo wykupienia biletu. Taki wniosek najlepiej złożyć po okresie obowiązywania biletu okresowego z określeniem, w jakim okresie korzystanie z niego nie było możliwe z powodu problemów na liniach MZK.

Poza tym, osoby zmuszone do korzystania z taksówki, gdy autobus na przystanku się nie pojawił, mogą wystąpić do przewoźnika (można za pośrednictwem MZK) o zwrot kosztów. Należy przedstawić paragon wystawiony przez taksówkarza oraz kurs i datę kiedy nie był on zrealizowany.

Warto podkreślić, że komunikacja bezpłatna obowiązuje tylko na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój, a więc jadąc do Pawłowic, Mszany czy Żor, poza granicami Jastrzębia, należy posiadać ważny bilet. Podobnie sytuacja wygląda z ekspresową linią E-3 (Jastrzębie – Wodzisław – Rybnik). Niewykluczone, że bezpłatna komunikacja zostanie wprowadzona tymczasowo na terenie innych gmin, jednak konkretne decyzje jeszcze nie zapadły.

Przypomnijmy, problemy komunikacyjne pojawiły się w poniedziałek 11 lutego. Wówczas w pracy nie zjawili się kierowcy PKM Jastrzębie. Przedsiębiorstwo obsługuje część tras w Jastrzębiu-Zdroju i gminach ościennych oraz w Czerwionce-Leszczynach i Żorach. Obecnie w Jastrzębiu-Zdroju i najbliższej okolicy problemy występują na ok. 46% tras.

Aktualny, tymczasowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej MZK oraz w aplikacji mobilnej MyBus. Co ważne, po korekcie elektronicznego systemu obsługi pasażerów, tablice przystankowe wyświetlają jedynie kursy, które są aktualne, a więc należy spodziewać się przyjazdu autobusu. Ponadto w Biurze MZK trwa dyżur. Informacje udzielane są telefonicznie: 32 476 35 77, 32 476 34 74, 32 475 14 02. A także za pośrednictwem komunikatora Messenger widocznego na stronie internetowej MZK.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button