DK86 w Katowicach zamknięta do końca września! Kierowcy nadal muszą korzystać z objazdów [WIDEO]
Ruch na DK86 wróci do względnej normy dopiero pod koniec września. Przypomnijmy, że utrudnienia na tej drodze są związane z tym, że 27 czerwca podczas intensywnych opadów deszczu doszło do osunięcia się jezdni i wiaduktu, który w teorii i tak miał być rozbierany.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
Jednak o włos nie doszło do tragedii, bo po starym wiadukcie dalej przejeżdżały auta. Powołany sztab kryzysowy zamknął feralny odcinek i wytyczył objazdy. To droga krajowa, co dodatkowo sprawę komplikuje.
– Pozostają problemy dla naszych mieszkańców, dla gości przejeżdżających przez Katowice i to są pewne koszty społeczne, z którymi musimy sobie wszyscy poradzić.- mówi Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic.
A wyzwanie jest spore bo w normalnych warunkach tą drogą jeździ od 40 do 50 tys. aut na dobę. Aktualnie cały ruch tranzytowy w obie strony, czyli w kierunku Bielska oraz Częstochowy jest poprowadzony przez autostradę A4 i drogę ekspresową S1. Najtrudniej mieli mieszkańcy Giszowca, Nikiszowca i Murcek, którzy do Katowic wjeżdżali przez ulice Szopienicką, Górniczego Dorobku i Gospodarczą.
Od dzisiaj uregulowano tam ruch i zmieniono sygnalizację świetlną przy jednym ze skrzyżowań na Szopienickiej. Obie strony deklarują pełną priorytetowość działań.
– Sprawa jest tak ważna i tak istotna, że w tym momencie, decyzje, które zostały podjęte, chciałbym tutaj poinformować, że wspólnie tu z inwestorami inżynierem kontraktu, będziemy na bieżąco monitorować postęp prac. – mówi Ryszard Trykosko, wiceprezes NDI.
Do pomocy włączają się Koleje Śląskie, które wzmacniają połączenia dla pociągów kursujących na trasie Tychy Lodowisko – Katowice, głównie w godzinach porannych i w godzinach tzw. szczytu. Tą trasą jeździ wiele osób, które dotychczas jeździły przez zamknięte DK86 np. samochodem do pracy.
– Reagujemy na bieżąco z zapełnieniem pociągów i mamy informacje nie wiem, że są pełne, dodajemy jeszcze dodatkowe składy, dodatkowe wagony – mówi Tomasz Musioł, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Firma NDI odpowiedzialna za realizację budowy na DK86 zakłada pracę w trybie trzyzmianowym żeby zdążyć na czas. Miasto Katowice nie poniesie dodatkowych kosztów w związku z usuwaniem uszkodzonych wiaduktów, a reszta prac powinna zakończyć się planowo do końca 2021 r.
Autor: Bartosz Bednarczuk
Bon turystyczny przyjęty przez Sejm. Jak go otrzymać?
Śluby w Chorzowie odwołane! W Urzędzie Stanu Cywilnego tylko rejestrowanie zgonów