reklama
BiznesKrajPodróżeSilesia Flesz najnowsze informacjeTechnologie

Klimczok, pociąg widmo. Nie jedzie z Bielska i „spadła” mu kategoria. O nie-ekspresie do Gdyni w nowym rozkładzie

Nowy rozkład jazdy na kolei, nowe połączenia

reklama

Nowy rozkład jazdy na kolei obowiązuje od 13 marca. Jest w nim pociąg z Katowic do Gdyni: Klimczok. Pierwszy kurs: 19 marca. Ale to nie EIC, a „zwykły” pociąg Intercity. No i miał jeździć z Bielska – Białej, a nie jedzie. Za to ma nowe wagony 175A.

 

Obiecywali, że dojedzie w Beskidy, ale jest inaczej. Wedle zapowiedzi PKP Intercity ze stycznia 2022, nowe wagony 175A (które kolejowa spółka właśnie odbierała) miały jeździć od wiosny w składzie pociągu Klimczok z Gdyni aż do Bielska-Białej.  Tymczasem nowy rozkład jazdy na kolei, jaki obowiązuje od 13 marca 2022, nie pozostawia złudzeń. Klimczok dojedzie tylko do Katowic, a nie do Bielska – Białej.

Połączenie EIC Klimczok to miała być nowość w wiosennym rozkłądzie. W soboty ma kursować z Katowic do Gdyni, a w niedziele z Gdyni do Katowic przez Warszawę.  Pierwszy kurs: w sobotę 19 marca.

reklama
  • Klimczok 4550/1 relacji Katowice (wyjazd o 5:31) – Gdynia Główna (przyjazd o 11:42) będzie jeździć w soboty od 19 marca;
  • Klimczok 5450/1 relacji Gdynia Główna (wyjazd o 17:04) – Katowice (przyjazd o 23:39) będzie jeździć w niedziele od 20 marca (oraz 18 kwietnia i 3 maja zamiast 17 kwietnia i 1 maja).

Czy Klimczok to rzeczywiście zupełnie nowe połączenie? Nie. Pociąg kursował już na trasie Bielsko -Biała – Gdynia. I to od lat. A to pojawiał się w rozkładzie, a to znikał z niego. Nowością na wiosnę 2022 miała być kategoria pociągu: EIC, no i nowe wagony z Cegielskiego. Ale tuż przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, PKP Intercity ogłosiło: Zmieniamy kategorię pociągów EIC na IC. Zmiana dotyczy czterech pociągów, w tym właśnie Klimczoka.

Co to znaczy dla pasażerów?

Ano to, że w pociągach IC, które będą kursowały zamiast EIC, nie dostaniemy darmowego poczęstunku.- Zmiana kategorii pociągów nie będzie miała wpływu na standard wagonów – obiecują przedstawiciele PKP Intercity.

EIC to bowiem połączenia dwóch kategorii: Express i Intercity. Ta kategoria to superwygodne i szybkie rozwiązanie np. dla biznesu z wieloma udogodnieniami. Kursują też na trasach międzynarodowych.

 

Wedle informacji PKP Intercity, zestawienie wagonów pociągu Klimczok obejmuje: 5 wagonów 2. klasy, jeden – pierwszej i wagon gastronomiczny. Można nim przewozić rowery.

Nowy rozkład na kolei od 13 marca i nowe połączenia na Śląsk

Jakie jeszcze zmiany wprowadza nowy rozkład jazdy na kolei? Na przykład taką, że w poniedziałek 14 marca 2022 na tory wrócił codzienny pociąg Express InterCity Premium (EIP) łączący Trójmiasto z Gliwicami. To jednocześnie dodatkowe połączenie z Warszawy do Trójmiasta w popołudniowym szczycie (po godzinie 15).

  • EIP 5402/3 relacji Gdynia Główna (wyjazd o 9:31) – Gliwice (przyjazd o 15:39);
  • EIP 4502/3 relacji Gliwice (wyjazd o 12:32) – Gdynia Główna (przyjazd o 18:39).

CZYTAJ TEŻ:
NOWE, WYŻSZE CENY BILETÓW PKP. ZOBACZ, ILE KOSZTUJĄ

Pociągi Hutnik, Skarbek, Pułaski, Mehoffer

Inne zmiany w rozkładzie od 13 marca:

  • Pociąg IC Skarbek z Bielska-Białej do Olsztyna na odcinku Bielsko-Biała – Koluszki kursuje w połączeniu ze składem IC Hutnik relacji Bielsko-Biała – Gdynia.
  • Składy TLK Pułaski relacji Kraków – Poznań – Kraków, IC Mehoffer relacji Przemyśl – Zielona Góra/Jelenia Góra oraz IC Reymont relacji Łódź – Kraków – Łódź na odcinku Kraków – Częstochowa będą jeździć alternatywną trasą przez Trzebinię, Jaworzno Szczakową, Dąbrowę Górniczą Ząbkowice, Zawiercie. Pociągi te pomiędzy Częstochową a Krakowem nie będą miały dodatkowych postojów handlowych.

Nowe wagony Intercity

PKP Intercity odebrało pierwsze 8 nowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski w styczniu tego roku. Zaś zaprezentowano je w 2021 na  targach TRAKO w Gdańsku. W sumie zamówienie opiewa na 81 takich wagonów, a kontrakt opiewa na niemal 700 mln zł. W nowych wagonach pasażerowie korzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce ma dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Intercity zapewniało, że będą w nich zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Nowe wagony są dostosowane do prędkości 200 km/h. Ale wedle zapewnień, wyciszenie wewnątrz ma być bardzo dobre.

 

 

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button