reklama
Kategorie

Kolejowa rewolucja? Chorzów i Bytom połączy przebudowana linia kolejowa

reklama

Podróż pociągiem do Bytomia na razie nie należy do przyjemnych. Odmienić ma to kolejowa inwestycja za 1 mld 240 mln złotych.

 

 

Jak się szyje ratunek, czyli niesamowita historia krawca z Chorzowa! TOP 5 Silesia Flesz

reklama

-Wydaje się, że to nie jest długi odcinek, ale jakże istotny z widzenia całej aglomeracji śląskiej. Nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, istniejące przystanki w Chorzowie…mówiono dzisiaj podczas prezentacji linii nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

Czy istniejący, jeden z trzech takich w Polsce, dworzec z historycznym zadaszeniem. To wszystko elementy dużej inwestycji. Zniknie na przykład ten przejazd w ciągu ul. Strzelców Bytomskich, więc kierowcy nie będą się musieli zatrzymywać, żeby przepuścić pociągi. Dzięki temu ma jeździć więcej składów. Na razie pomiędzy Chorzowem i Bytomiem największy ruch widać na drodze. Ulica Katowicka też w końcu może się zapchać.

-Żeby tego uniknąć dzisiaj idziemy w kierunku transportu szynowego. Tramwaj i pociąg to jest to, w jakim kierunku powinniśmy zmierzać, a naszą rolą, aby przekonywać mieszkańców, że można równie wygodnie i szybko dotrzeć takim transportem – mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia.

Podróż pociągiem do Bytomia na razie nie należy do przyjemnych. Odmienić ma to kolejowa inwestycja za 1 mld 240 mln złotych (fot.UM Bytom)
Podróż pociągiem do Bytomia na razie nie należy do przyjemnych. Odmienić ma to kolejowa inwestycja za 1 mld 240 mln złotych (fot.UM Bytom)

Choć podpisanie umowy było niewyraźne, to zmiana ma być wyraźna. Na fragmencie linii kolejowej nr 131, który będzie modernizowany, pociągi muszą zwalniać czasami nawet do 20 km/h. Po zakończeniu inwestycji towarowe pojadą o 100 km/h szybciej, a pasażerskie o 120 km/h. Jednak dodatkowego toru dla kolei metropolitalnej nie będzie.

-Podpisujemy umowę na modernizację odcinka, a nie dużą rozbudowę. Jeżeli będzie konieczność z analiz, to będziemy to dalej rozpatrywać. Jesteśmy w stałym kontakcie z metropolią – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Łącznie prace obejmą linię Chorzów – Nakło Śląskie na długości 32 kilometrów. Wymienionych zostanie 80 km torów i sieci trakcyjnej. Teraz będą realizowane prace projektowe, a budowa ma się zakończyć w 2024 roku.

 

autor: Łukasz Kądziołka

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Zamknięte stoki narciarskie, hotele i galerie handlowe. Sprawdź OBOSTRZENIA

Zakaz przemieszczania się w sylwestra! Rząd ogłosił nowe obostrzenia

Jaka pogoda w święta Bożego Narodzenia? IMGW zapowiada „śnieżne incydenty”

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button