reklama
KategorieKobietaKrajSilesia Flesz najnowsze informacjeUKRAINA

Nagie i brudne lalki na reklamach. „Dno”, piszą internauci. Szokująca kampania producenta rajstop

Każda ich kolejna kampania budzi kontrowersje. Widzieliście te reklamy? Jest ich w Polsce 500

Znacie rajstopy Adrian? Ta fabryka znów prezentuje w całej Polsce kontrowersyjne reklamy. Są na nich nagie i zniszczone lalki. Chodzi o wojnę w Ukrainie. Internauci są oburzeni. Właścicielka fabryki rajstop, Małgorzata Rosołowska – Pomorska nie pierwszy raz szokuje.

 

  • Właścicielka polskiej fabryki rajstop sama wymyśla kampanie reklamowe

  • Pokazywała już osoby transseksualne, ofiary przemocy domowej, kobietę w kałuży krwi

  • Lalki symbolizują dzieci, które cierpią przez wojnę, mówi Małgorzata Rosołowska – Pomorska

Zdjęcie stosu brudnych, porzuconych i zniszczonych gołych lalek, a po lewej stronie napis: Hipokryzja rodzicielką wojen i tyranów. Obok biało – czerwono – granatowe logo, litera A, przypominająca smukłe nogi. Widzieliście tę reklamę? To kampania polskiej fabryki, która produkuje i sprzedaje rajstopy – Adrian. Kolejna kontrowersyjna kampania tej firmy. Na ich billboardach były już ofiary przemocy domowej, nawiązania do polityki, wyborów samorządowych, osoby transseksualne, kobieta w kałuży krwi. Wiosną 2022 w całej Polsce pojawiło się 500 billboardów, nawiązujących do wojny w Ukrainie.

Rajstopy Adrian
Reklama fabryki rajstop Adrian w Katowicach

Firmę prowadzi Małgorzata Rosołowska – Pomorska i to ona stoi za pomysłami na te reklamy. Tak samo jak za poprzednimi kontrowersyjnymi kampaniami. Bo reklamy firmy Adrian zawsze budzą emocje, choć przez większą część roku reklamują swoje produkty cukierkowymi wręcz fotografiami, z figlarnymi modelkami w pełnym makijażu, szpilkach i z długimi lokami (choć, trzeba przyznać, że chętnie i często wychodzą poza schematyczne ujęcie kobiecości, nie unikają również modelek size plus. Są i panowie w rajtuzach). Oto ich kampania z 2021 roku. To miał być apel, by nie ignorować sygnałów, że ktoś jest w złej kondycji psychicznej i jest ryzyko samobójstwa.

reklama
Rajstopy Adrian
Reklama fabryki Adrian z 2021 roku

Lalki na reklamie to symbol cierpienia dzieci

Tym razem, w kwietniu 2022, marka postanowiła nawiązać swoją kreacją reklamową do wojny Ukrainie. Prezeska firmy Małgorzata Rosołowska – Pomorska przyznała w rozmowie z Onet.pl, że grafiki z lalkami są symbolem dzieci, które cierpią przez wojnę.

A hipokryzja?

– Hipokryzja doprowadziła do tego, z czym zmaga się dziś Ukraina. Okrucieństwo, którego dopuściła się Federacja Rosyjska nie ma żadnego usprawiedliwienia, ale gdyby nie polityka zamkniętych ust, akceptacji, omijania ustaleń, uzależnienia energetycznego, które tylko wzmacniały Rosję, być może nie doszłoby do tej tragedii, bestialskiego mordu niewinnych ludzi –  mówiła w rozmowie z Onetem.

Rajstopy Adrian
Reklama firmy Adrian przeciw wojnie w Katowicach na 1 Maja

Prezeska fabryki Adrian dodała: Patrzyliśmy biernie na zaanektowanie Krymu, na sytuację na Donbasie. Dopiero kiedy wojna stanęła u progu NATO i pojawiło się niebezpieczeństwo przerwy w dostawie gazu, kraje zachodnie zostały poniekąd zmuszone do reakcji.

CZYTAJ TEŻ NA TVS:

SEKS POLAKÓW. JAKIE MAMY PROBLEMY? CZYTAJ TU

Na Facebooku zawrzało

Internauci rzucili się do klawiatur i zaczęli komentować. Głównie – z oburzeniem.

-Reklamować się tragedią wojny i dorzucić jeszcze wątek aborcji – piękny „koktajl”, dno! – napisał ktoś na Facebooku na stronie fabryki.

-Hej, Adrian, ogarnij się wreszcie z tymi Twoimi „społecznymi” reklamami! One nie poprawiają rzeczywistości, one traumatyzują – dodał ktoś inny.
 
Są też zwolennicy reklamy Adriana.
 
-Tu nie chodzi o to, że wszystko ma się podobać wszystkim. Dla mnie nagroda za odwagę. Bo teraz jest czas na zasady i odważne stwierdzenia – ocenia inny internauta.
 
Ktoś inny z kolei porównał poziom reklam do wszechobecnej kampanii firmy Eko-Okna. Wiosną 2022 w całej Polsce są bilbordy z apelami „Polsko, uwierz w siebie” i „Niech zstąpi duch twój”.
 
 
Reklama ze zniszczonymi lalkami nie była pierwszym działaniem fabryki rajstop w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. W listopadzie 2021 roku Małgorzata Rosołowska-Pomorska  skierowała list otwarty do Władimira Putina apelując, by zażegnał kryzys na polsko-białoruskiej granicy. Już po wybuchu wojny Adrian wysyłał do Ukrainy ciepłe rajstopy, legginsy, skarpety. Tysiące par. Choć billboardy zostały zarezerwowane już jesienią 2021, miała być na nich inna kampania. Ale wybuchła wojna.

Kto jeszcze był w reklamach fabryki rajstop?

Na ich billboardach była transseksualna Anna Grodzka, Karolina Piasecka, była żona senatora i ofiara przemocy domowej, była najmniejsza kobieta świata, był grób i kobieta w kałuży krwi.

  • rajstopy reklamowała już wokalistka Monika Kuszyńska, która po wypadku samochodowym w 2006 porusza się na wózku inwalidzkim.
  • W 2015 na reklamach była kobieta w czarnych, seksownych pończochach, która leżała oparta o grób.
  • Rok później bohaterką plakatów była Anna Grodzka, a kampanii towarzyszyło hasło „Każdy ma prawo być sobą”.
  • Potem marka zaangażowała do działań reklamowych Karolinę Piasecką, ofiarę przemocy domowej ze strony męża, ówczesnego polityka PiS.
  • na bilboardach wystąpiła też właścicielka fabryki z hasłem „Jeśli masz czyste ręce, dołącz do nas”. Ideą kampanii był przekaz, że bez łapówkarstwa również można osiągnąć sukces w biznesie
Rajstopy Adrian
Kontrowersyjne kampanie firmy Adrian. Mat. Adrian

Adrian Fabryka Rajstop działa od 1984 roku,

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button